۷ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
اشک‌های مرد افغانستانی روی آنتن زنده

سبحان، مردی متولد افغانستان در برنامه «شهر زیبا» از نداشتن شناسنامه و مخالفت پدر مریم با ازدواج‌شان به همین علت، گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «شهر زیبا»، ویژه برنامه رمضان ۱۴۰۰ که از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود میزبان جوانی افغانستانی شد که اگر نتواند تا شش ماه دیگر مدارک اقامتش در ایران را بگیرد، دختری را که دوست دارد از دست خواهد داد. 

این جوان که سبحان نام داشت در پاسخ سوال مصطفی امامی، مجری «شهر زیبا» که از او خواست اتفاقی را که رخ داده است، توضیح دهد، گفت: «پدرشان گفتند اگر پافشاری نکنی هم به نفع خودت است و هم به نفع دخترم، مریم. گفتم من دخترتان را از آدم کمی نخواسته ام از امام رضا خواسته ام. گفتند همه چیز را قبول دارم اما مشکلم شناسنامه نداشتنت است.»

او که ادامه صحبت هایش را با بغض بیان می کرد، گفت: «من باز هم پافشاری کردم و گفتم لطفا به من فرصت دهید. پدرشان گفتند تا یک سال دیگر اگر توانستی کارهای اقامتت را درست کنی، دخترم را به تو می دهم و اگر نتوانستی، نه. از این فرصت یک ساله، شش ماه مانده است. درخواست من از مسئولین، از دولت ایران این است که این کار را که برایش کار سختی هم نیست انجام دهند.»  

برنامه «شهر زیبا» به تهیه‌کنندگی سید مصطفی فاطمی، ویژه‌برنامه افطار شبکه پنج سیماست که با آغاز ماه رمضان، با اجرای مصطفی امامی روی آنتن می‌رود. این برنامه با حضور مهمانان به موضوعات مختلفی می پردازد و حوالی ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه پنج پخش خواهد شد.

۵۸۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1509980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین فرزانه IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    33 7
    بعضی از افغانی ها همین جا به دنیا آمده ان و حتی لهجه افغانی هم ندارن، اما از بدیهی ترین امکانات اولیه در حد یک حساب بانکی و سیم کارت و حتی شناسنامه هم محرومند. رفتار کشورهای دیگه با مهاجرین چه جوره، رفتار ما با کسانی که حتی هم کیش ما هم هستند چطور. خیلی دردناکه.
    • علی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      3 14
      حرف شما درسته ولی ایران، از فلسطین عبرت گرفته که هیچ سند و مدرکی به نام اتباع نکنه. چون فلسطین با به نام کردن املاک و... به نام اسرائیلی ها و دادن خدمات به اونها. باعث شد که اون اسرائیلی ها، کشور فلسطین رو اشغال کنند.
    • dayan IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      9 3
      والا تا اونجایی که من میدونم تو اکثر کشورای آسیایی اوضاع همینه مثل کره اونجا هم ایرانیا نمیتونن حساب بانکی داشته باشن اون کشورای اروپایی که مهاجر پذیرن اگه بیان درست از مراحل قانونی درخواست اقامت کنن اینجوری نمیشه معلومه وقتی فرار میکنن از کشورشون به همین راحتی نمیتونن اینجا اقامت بگیرن اگه دولت بیاد به هر کی که از هر جا میاد قامتو شناسنامه بده که دیگه هیچی نمیشه کنترل کرد به قول معروف سنگ رو سنگ بند نمیشه
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      1 0
      افغانی واحد پول کشور افغانستان است. باید می‌نوشتی بعضی افغان‌ها.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    7 3
    وقعآ که رسمی مسلمانی این نیست
  • فریبا هاشمی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 1
    با سلام اینکه هرکی بخودش اجازه میده درموردیه یه شهروندافغانستانی تینجورقصاوت کنه کاردرستی نیست همه مامسلمونیم خدامون یکی هست اینکه درست نیست هرکی بخوادازطرف خودش توهین کنه به یه نجات دیگه چرا مردم ایران همه نجات پرستن همه ادمن حق زندگی حق انتخاب دارن توهرشهریاکشوری خیلی ازهمین ایرانیان افغانستان هست زندگی میکنن مدرک اونجارودارن ازایرانم دارن پس قضاوت نکنید لطفا