۸ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
عربستان: رابطه ممتاز با ایران می‌خواهیم

ایسنا نوشت:وزارت خارجه عربستان سعودی در توییتی به بازنشر سخنان ولیعهد سعودی درباره ایران به زبان انگلیسی پرداخت.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز جمعه در توییتی به بازنشر سخنان اخیر بن سمان، ولیعهد عربستان پرداخت و نوشت: ایران کشور همسایه است و ما خواهان داشتن رابطه‌ای خوب و ممتاز با ایران هستیم.

محمدبن سلمان، ولیعهد سعودی اخیرا در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: ایران کشور همسایه است و ما خواهان رابطه‌ای خوب و ممتاز با ایران هستیم. ما نمی‌خواهیم که شرایط با ایران دشوار باشد؛ برعکس ما می‌خواهیم این رابطه کامیاب شود و رشد کند چراکه ما منافعی برای سعودی‌ها در ایران داریم و آن‌ها نیز منافعی برای ایران در عربستان دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شده بود: مشکل ما برخی رفتارهای منفی است که آن‌ها دارند حال چه برنامه هسته‌ای یا موشک‌های بالیستیک‌شان باشد و یا حمایت نامشروع‌شان از شبه‌نظامیان در برخی کشورها. ما درحال همکاری با شرکایمان در منطقه و جهان هستیم تا راه حلی برای این مشکلات پیدا کنیم. ما امیدواریم که بر مشکلات غلبه کنیم و رابطه‌ای خوب و مثبت با ایران بسازیم که به نفع تمامی طرفین باشد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه نیز پنجشنبه شب در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در خصوص مناسبات ایران و عربستان و منطقه، اظهار داشت: با دیدگاه‌های سازنده و روش گفت‌وگو محور، این دو کشور مهم منطقه و جهان اسلام می توانند با پشت سر گذاشتن اختلافات، وارد فصل تازه ای از تعامل و همکاری برای نیل به صلح و ثبات و توسعه منطقه‌ای شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهادها و طرح‌هایی برای گفتگو و همکاری در منطقه خلیج فارس از جمله پویش صلح هرمز (ابتکار امید) پیشگام مسیر مودت و همکاری منطقه‌ای بوده و از تغییر لحن عربستان سعودی استقبال می‌کند.

خطیب زاده ابراز امیدواری کرد که "ماه مبارک رمضان ماه رحمت و مغفرت الهی" سرآغازی مبارک برای همگرایی جامعه اسلامی و زدودن جنگ و آوارگی و ناامنی از این منطقه باشد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مطلق IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    مواظب باشید بن سلمان دست پرورده امریکاست سر شما را بند نکند و از ان طرف امریکا در برجام حیله کند .با انسان مکار به موقع از او مکار تر باشید
  • یک ایرانی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    به وهابیون اعتماد نباید کرد
  • فاطمه IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    در برقراری رابطه با ال سعود باید با احتیاد ودید باز ونگاه منفی با افکار و رفتارشان عمل کرد چون اونا وهابیگری را دنبال می کنند بدتر از سهیونیسم ومنجر به نفوذشان در داخل و تبلیغ افکار مخرب خودشان در طولانی مدت نکنند و نسل اینده وفرزندان ما را تخریب کنند اونا ریشه تفرق ادیان هستند معلوم نیست چه نقشه ای دارند
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    بدبخت از کشوری که دوستی دشمنیش با بقیه کشورها دست خودش نباشه ویرایش تعیین کنند چه کسی دوستت وجه کسی دشمنت است حالا چقدر میشه این اظهارات واقعی دانست
  • اسحق رستمی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    ای کاش ثروت جهان اسلام درراه ارتقاء دانش وبهداشت درکشورهای اسلامی شود بجای خریداسحله وکشتارهمدیکر .درآبادانی جهان اسلام تلاش کنند سنی وشیعه هردوامت اسلامی هستند وچقدرمایع تاسف که بخاطر عقاید مذهبی خون مسلمانی به زمین ریخته میشود خدا یکی .قران یکی.رسول خدا یکی .کعبه یکی ولی غم انگیزترین تراژدی را درجهان اسلام متاسفانه به اجرا درآوردن دشمن جهان اسلام جهل هست ای کاش بااین همه ثروت براین جهل غلبه بکنیم.
  • احسان IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    انشالله خداوند یاری کند هر که به نام او سجده می‌کند همدل و یار گردند تا پشت به پشت هم زمین را آباد و آزاد کنند.