اکرمی: تبیین دستاوردهای دولت، بی‌انصافی‌ها را کمتر می‌کند/مخالفان نباید در پی حذف یا نفی باشند

ایرنا نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز بر لزوم تبیین دستاوردهای بین المللی و داخلی دولت تاکید کرد و گفت: روشن نشدن اقدامات دولت زمینه را برای افراد بی‌اطلاعی که اخلاق و انصاف ندارند فراهم می کند تا هرچه دلشان می‌خواهد بگویند.

سید رضا اکرمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اهمیت انتخابات ۲۸ خرداد، خاطرنشان کرد: همیشه در مقاطع مختلف می‌گفتیم اکنون زمان خاصی است ولی الان واقعا در یک شرایط خاص زمانی قرار گرفته‌ایم زیرا ما در هیچ دوره‌ای شرایط کرونا، تحریم‌های گسترده و انتخابات را با هم نداشتیم.

عضو جامعه روحانیت با ابراز امیدواری نسبت به بالا بودن نرخ مشارکت در انتخابات، افزود: ما دوران جنگ و تحریم و کرونا و سازندگی را تجربه کردیم و باید تلاش کنیم در این دوره مشارکت در سطح بالایی باشد و در داخل کشور هم یک رقابت شدید شکل بگیرد و بتوانیم وحدت، مقاومت، استقامت و حضور خود را در شرایط کرونا و تحریم به جهان و غرب به ویژه رییس جمهوری جدید آمریکا نشان دهیم.

اکرمی درباره آخرین رایزنی‌های انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز نیز تصریح کرد: هنوز ما در جامعه روحانیت به جمع بندی مصداقی نرسیده ایم بنابراین هنوز نمی‌توانیم روی داوطلب خاصی نظر دهیم. همچنین هنوز ثبت‌نام‌ها شروع نشده و داوطلبان جدی معلوم نشده‌اند. باید بنا را بر این بگذاریم که کسی مسوولیت اداره کشور را بپذیرد که وضعیت داخلی و خارجی کشور را درک کرده باشد و فرد کم‌اطلاع، بی‌حوصله و کم‌توانی نباشد.

وی درباره ویژگی‌های رییس جمهوری منتخب خاطرنشان کرد: باید کسی بیاید که دارای جاذبه‌ای باشد که بتواند دل‌ها را به هم نزدیک کند و بتواند از ظرفیت‌های داخلی کشور بهره برداری شایسته و بایسته‌ای داشته باشد.

این فعال سیاسی درباره آسیب زدن به اخلاق اجتماعی و سیاسی در کشور به بهانه انتخابات هشدار داد و گفت: واقعیت این است که اخلاق اجتماعی آسیب دیده و بی اعتمادی در جامعه و پرخاشگری وجود دارد و در کنار شرایط تحریمی و کرونایی، وحدت اجتماعی و حس احترام به یکدیگر و اعتماد به یکدیگر آسیب دیده است.

کرسی‌های آزاداندیشی بداخلاقی را کاهش ‌می‌دهند

اکرمی، راه افتادن کرسی‌های آزاداندیشی را حلقه مفقوده گفت‌وگو در کشور دانست و افزود: لازم است کرسی های آزاد اندیشی تفکرات متنوع و متکثر را گرد هم آورد تا در نتیجه تضارب آرا و نظرات بتوانیم بهترین الگو را در موضوعات مختلف عملیاتی کنیم. صحبت‌های جزیره‌ای و اینکه هر کدام از صاحب نظران به‌طور جدا نظراتی را مطرح کنند بی‌فایده است؛ آنها باید روبه روی هم بنشینند و گفت‌وگو کنند تا بهترین و منطقی‌ترین نظر انتخاب شود.

وی افزود: این کرسی‌های آزاداندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هستند روشن می‌کند که ما جنگ زرگری راه انداخته‌ایم یا واقعا دعوای منطقی داریم. اگر زمینه‌های گفت‌وگوی منطقی در جامعه را فراهم کنیم شاهد این بداخلاقی‌های سیاسی هم نخواهیم بود.

این فعال اصولگرا به حدیث «أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی‌ بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُم» از امیرالمومنین علی(ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین ما را به پارسایی و نظم و نظام‌مندی توصیه می‌کنند اما متاسفانه با اینکه نزدیک به چهل انتخابات برگزار کرده‌ایم و در حال آماده کردن شرایط برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم و به اندازه کافی تجربه و سابقه در این زمینه داریم ولی هنوز هم شاهد احساسی بودن انتخابات هستیم.

ضعف تحزب باعث احساسی شدن انتخابات می‌شود

اکرمی افزود: متاسفانه تحزب در کشور ما رشد نکرده و تشکل‌های حزبی ما قوی نیستند و به همین دلیل هم فعالیت‌های حزبی فصلی شده اند و در انتخابات‌ موج‌های احساسی است که کارها را پیش می‌برد و فکر و فهم و تجربه و تدبیر و سابقه جایگاه ضعیفی دارد. تشکل و تحزب قوی نداریم که افراد را بعد از انتخاب ارزیابی و وادار به پاسخگویی کنیم.

دبیر پیشین جامعه وعاظ تهران، نگرانی‌ها درباره پیروزی یک جریان سیاسی بر جریان سیاسی دیگر را منتفی دانست و افزود: هر شخصی که رییس‌جمهوری شود مجری سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری، قانون اساسی و مصوبات مجلس است.

وی، تکثر نظرات و سلایق در جامعه را منفی ندانست و افزود: نظرات در موضوعات مختلف چون بحث مذاکره متفاوت است و وقتی برخی می‌گویند مذاکرات انجام شود برای این است که حرف خود را به اثبات برسانیم و به دنیا منطق خود را بگوییم بنابراین باید با حسن نیت این موضوع را از آنها پذیرفت.

مخالفان نباید در پی حذف یا نفی باشند

اکرمی، خطاب به کسانی که در ایام انتخابات به بداخلاقی انتخاباتی دامن می‌زنند، گفت: اگر مخالف هم هستیم معنایش این نیست که همدیگر را نفی یا حذف کنید. نظرات ما متفاوت است و باید بنیشینیم دلایل و استدلال‌های خود را بیان کنیم تا مردم انتخاب کنند و بپذیرند و هر کدام رای بیشتر آورد، انتخاب شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره اهمیت مذاکرات هسته‌ای و اساسا مذاکره با دنیا، گفت: در روابط بین‌الملل شاهد «قدرت منطق» و «منطق قدرت» هستیم و الان واقعا باید قدرت منطق خود را به دنیا نشان دهیم و برای آنها این موضوع را تبیین کنیم که درپی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در مواردی چون پزشکی، کشاورزی، صنعت و دارو هستیم و نه چیز دیگر.

دستاوردهای دولت تبیین شود تا بی‌انصافی‌ها کمتر شود

اکرمی تصریح کرد: باید نگاه خود را از طریق مذاکرات برای جامعه بین المللی تبیین کنیم و حرف خود را به کرسی بنشانیم ولی در داخل کشور هم کار خود را انجام دهیم. دولت هم باید دستاوردهایش در حوزه بین المللی و داخلی را برای مردم تبیین کند تا مردم خدمات را ببینند و مسائل برای آنها روشن شود. تبیین نشدن مسائل زمینه را برای افرادی که اخلاق و انصاف و اطلاع ندارند فراهم می کند تا هرچه دلشان می‌خواهد در مورد اقدامات دولت بگویند.

وی با بیان اینکه ما در داخل کشور مسائلی داریم که تحریم به آنها مربوط نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار منتشر شده، در سال ۹۸، ۱۰ میلیون تن و در سال ۹۹، ۳۵ میلیون تن مواد غذایی دور ریخته شده است. اخیرا هم شاهد فاسد شدن پرتقال‌هایی بودیم که به امید گرانی انبار شده بودند. این موارد نشان می‌دهد که عقل معاش ما ایراد دارد و این موضوع به تحریم ربطی ندارد و ناشی از بی‌تدبیری و بی‌نظمی است.

این فعال سیاسی گفت: کسی باید داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شود که ظرفیت‌های کشور را بشناسد و درست از آنها استفاده کند. تحریم موضوعی است که وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید به آن رسیدگی کنند اما بقیه مسائل مملکت مربوط به خود ما است.

تبعیت سید حسن خمینی از رهبر انقلاب ستودنی است

اکرمی همچنین اقدام سید حسن خمینی برای تبعیت از توصیه رهبر انقلاب برای حضور نیافتن در انتخابات ریاست‌جمهوری را ستود و گفت: نسبت به او ارادت و علاقه دارم ولی من حیث‌المجموع مصلحت نیست که آقا سید حسن وارد مسائل انتخابات شود.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =