۳ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
رکورد پرسپولیس و تراکتور در آسیا

دنیای ورزش تورنتو نوشت: مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در غرب قاره در حالی به پایان رسید که سه نماینده ایران راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند.

شب گذشته و بامداد امروز مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان در غرب آسیا به پایان رسید و پرسپولیس، استقلال و تراکتور از ایران موفق شدند از گروه‌های دوم، سوم و پنجم به مرحله حذفی مسابقات صعود کنند تا فولاد تنها نماینده کشورمان باشد که موفق به صعود نشده باشد.

تیم فوتبال پرسپولیس با ۵ پیروزی در جمع ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات بیشترین تعداد پیروزی را به دست آورد، تراکتور با ۴ تساوی دارای بیشترین تعداد تساوی شد و الشرطه عراق با قوبل ۵ شکست، بیشترین باخت را تجربه کرد.

تراکتور تبریز تنها تیمی بود که در این مسابقات متحمل شکست نشد تا شکست ناپذیرترین تیم مسابقات غرب آسیا باشد. نیروی هوایی عراق، گوا هند و الریان قطر نیز ۳ تیمی هستند که در این مسابقات پیروزی را تجربه نکردند.

استقلال و پرسپولیس هر کدام با ۱۴ گل زده صاحب بهترین خط حمله مسابقات شدند.

تراکتور و الوحده هر یک با ۳ گل خورده بهترین خط دفاعی را داشتند.

همچنین تراکتور  در پنج مسابقه دروازه خود را بسته نگه داشت و تیمی بود که بیشترین «کلین شیت» را ثبت کرد. هر پنج کلین شیت توسط محمدرضا اخباری ثبت شد.

الهلال عربستان که صعودی دراماتیک به مرحله بعدی داشت، با ۶۷/۳ درصد مالکیت، مالک ترین تیم در مسابقات بود و به ترتیب پاختاکور و پرسپولیس با ۶۱/۷ و ۶۱/۲ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

شوت‌زن‌ترین تیم مسابقات نیز الدحیل بود که در ۶ بازی توانست ۱۰۶ ضربه به سمت دروازه حریفان داشته باشد. بعد از این تیم قطری نیز الهلال با ۹۰ و پرسپولیس با ۸۳ شوت در رده‌های بعدی قرار دارند. این در حالی است که پرسپولیس با ۳۷ ضربه در چارچوب دقیق‌ترین تیم در شوت‌زنی بود؛ الدحیل با ۳۳ و الهلال با ۳۰ ضربه در چارچوب به دنبال سرخ پوشان بودند.

الهلال با ۸۸/۸ درصد دقت در پاس دقیق‌ترین تیم مسابقات بود. پاختاکور با ۸۵ درصد و استقلال با ۸۳/۸ درصد دقت در پاس، دومین و سومین تیم‌های دقیق در غرب آسیا بودند.

پرسپولیس در ۶ مسابقه صاحب ۴۷ کرنر شد که این بیشترین تعداد کرنری بود که یک تیم در این مسابقات به دست آورد. الهلال و السد هر کدام با ۴۰ کرنر در جای بعدی قرار گرفتند.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =