سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان در دستور کار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طرح سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان در حال اجراست و تلاش می‌کنیم زمینه رشد علمی و مهارتی همه معلمان را مهیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته معلم که در فضای باز اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد؛ گفت: از روز یکشنبه ۱۲اردیبهشت هفته معلم آغاز می شود و برنامه های متنوعی در فضای مجازی پیش بینی شده که نشست خبری، گلباران مزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا، دیدار با معلمان و امام جمعه، نشست ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور و تجلیل از معلمان در فضای مجازی از آن جمله است.
او بیان کرد: معلمان سرمایه های ارزشمندی هستند که نقش محوری در رشد و تعالی جامعه دارند و اگر خوب قدر دانسته شوند به همبستگی اجتماعی و کارآمد شدن سایر حوزه ها کمک خواهد شد و فرزندان نیز یاد می گیرند قدردان معلمان خود باشند.
اصغری گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه اجرایی است که با رویکرد اخلاق محوری گام بر می دارد و در این مسیر در سال گذشته توانستیم با کمک همه معلمان و مدیران مدارس با ارتقای شش رتبه ای، وضعیت خود را بهبود بخشیم.
این مقام مسئول در ادامه اظهارکرد: توانمند سازی معلمان از رویکردهای امسال است تا کارها شتاب گیرد و دراین زمینه طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان در حال اجراست و تلاش می کنیم زمینه رشد علمی و مهارتی همه معلمان را مهیا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران در مورد نحوه نظارت بر تدریس معلمان در فضای مجازی گفت: حضور مستمر مدیران مدارس و معاونان آموزشی در کلاس های درس در فضای مجازی از کارهای انجام شده است که در این راستا در ۲۵۰۰کلاس درس تشکیل شده ورود کردیم و تدریس کنترل و رصد شد.
او گفت: در ارزیابی توان معلمان اگر اشکالی مشاهده شد رسیدگی و برطرف خواهیم کرد که در حال حاضر کمتر از یک درصد کم کاری و یا ضعف کیفی تدریس دیده شده است.
اصغری یادآورشد: در استان قزوین  ۱۷هزار و ۳۰۰معلم تدریس می کنند و این که کمتر از یک درصد آنها خطا داشته باشند قابل قبول است.
او گفت: نظارت بیشتری بر کلاس ها داریم و رویکرد مسئولیت پذیری حداکثری معلمان بدقت مورد توجه است تا در این ایام شاهد افت تحصیلی دانش آموزان نباشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمانی که نیازمند توانمند شدن و توصیه فنی و علمی دارند را شناسایی کرده ایم تا برای ارتقای بنیهد علمی و مهارتی آنها اقدام شود.
او گفت: امروز در فضای مجازی امکان ارزیابی کیفی تدریس معلمان بهتر از قبل مهیا شده و سنجش صلاحیت و شایستگی فنی معلمان در حال انجام است تا به سمت فضای مطلوب برویم.
اصغری در خصوص نگرانی دانش آموزان پایه های نهم ودوازدهم از امتحان حضوری هم اظهارکرد: این تصمیم به دلایل کارشناسی در مرکز گرفته شده چون تاثیر این نمرات در آینده دانش اموزان نقش مهمی دارد و امکان آزمون غیر حضوری نیست.
او بیان کرد: ۴۰درصد نمرات دانش آموزان در کنکور تاثیر گذار است و ۲۵درصد وزن نمرات کنکور را پایه دوازدهم تشکیل می دهد و باید نمرات با اطمینان اعلام شود و در پایه نهم چون در انتخاب رشته موثر است نمی تواند غیر حضوری باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از خبرنگاران درخواست می کنیم آنچه در لایه های پنهان جامعه وجود دارد به ما منتقل کرده و مدیران آموزش و پرورش و معلمان را پاسخگو کنید زیرا ما هم خود را مکلف می دانیم به خواسته های شما تن دهیم و پاسخگوی مردم باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =