تفرشی در کلاب هاوس:رویای انهدام برنامه هسته‌ای ممکن نیست

کارشناس مسائل اروپا در کلاب هاوس خبرآنلاین گفت: ما چه خوشمان بیاید یا نه، برنامه ایران بومی است و رویا و کابوسی که برنامه هسته ای ایران منهدم شدنی باشد، ممکن نیست.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر مجید تفرشی تاریخ نگار و پژوهشگر ایران و کارشناس مسائل اروپا در کلاب هاوس خبرآنلاین با موضوع مذاکرات وین گفت:

خانم هیلاری کلینتون گفت اگر ایران دست از پا خطا کند آمریکا می تواند ایران را کاملا نابود کند. آقای نتانیاهو یکسال پیش گفت ایران در صورتی که اشتباه کند نابود می شود و صدها مورد دیگر از این موارد را می بینیم. در رجزخوانی دو طرف ید طولایی دارند. موضع رهبر انقلاب دومین نظر مطرح در سراسر دنیا درباره مسئله صلح اسراییل و فلسطین است.
نکته بعدی وقتی به آمارهای رسمی دنیا مراجعه می کنیم تعداد، کمیت و کیفیت موشکهای ایران در مقابل موشکهای حوزه پیرامونی ایران واقعا از اغلب آنها کمتر است. چرا مسئله موشکی ایران به شدت حساسیت زاست به خاطر بومی بودن آنها و وارداتی نبودن این صنعت است.
وقتی به جامعه ایران می گوییم، مردم می گویند این موشکها یک مشت مقوا است و به هیچ دردی نمی خورد. ولی افکار عمومی دنیا را که می بینیم می گویند موشکهای ایران تا لندن و پاریس می رسد و به شدت خطرناک است.
نکته بعدی این است که آقای کالین پاول گفت ایران به دلیل سوختهای فسیلی که دارد مطلقا نیاز به برنامه هسته ای و انرژی هسته ای ندارد. ما چه خوشمان بیاید یا نه، برنامه ایران بومی است و رویا و کابوسی که برنامه هسته ای ایران منهدم شدنی باشد، ممکن نیست. این برنامه بومی است و با منافع ملی ما گره خورده است و دیگر برای تعطیل کردن این برنامه ها دیر است.
دولت بریتانیا با بزرگترین بحران کارگری خود روبرو است ولی باز هم 205 میلیارد پوند برای نوسازی ناوگان نظامی خود هزینه کرده اند تا فاز اول برنامه نظامی خود را دنبال کنند آن هم در شرایطی که دولت انگلیس در استیصال اقتصادی به سر می برد.

>>> مشروح بحث مذاکره وین در کلاب هاوس به زودی منتشر خواهد شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =