نماینده اتاق اصناف ایران در فارسان: سایه سنگین کرونا بر معیشت و ارتزاق اصناف

نماینده اتاق اصناف ایران در استان چهارمحال بختیاری، شهرستان فارسان با گلایه از تناقض های موجود در اجرای محدودیت ها گفت: اصناف در طول روز بیش از ۲۰ مشتری ندارند و باید تعطیل باشند اما بانکها که روزانه صدها مراجعه کننده دارند و بیشتر عامل شیوع کرونا هستند باید باز باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،نصرالله غفاری فارسانی  با اشاره به تمدید محدودیت های صنفی برای چهارمین هفته متوالی؛ تاکید کرد: اصناف مشکل تامین ارتزاق و معیشت دارند و کاسبی که یک ماه تعطیل بوده هزینه اجاره بها و امرار معاش خود و خانواده اش را از کجا تامین کند.

وی با انتقاد از عدالت محور نبودن اجرای محدودیت ها گفت: دولت گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات اصناف ندارد و تنها فشار دولت برای قشر آسیب پذیر اصناف است و تمدید محدودیت ها در صورتی برقرار است که اصناف سهمی در انتشار شیوع ویروس کرونا ندارند وتمامی مراکزی که عامل انتقال ویروس هستند همانند بانکها، دادسراها، سرویس های حمل ونقل و ادارات و سازمانها و… باز هستند.

غفاری فارسانی با اشاره به تناقض در محدودیت ها اظهار کرد: صنف لوازم آرایشی و بهداشتی تعطیل شده اند اما در داروخانه و فروشگاه های زنجیره ای کالاهای آرایشی و بهداشتی عرضه می شود و مشکلات محدودیتی فقط برای اصناف است.

رئیس اتاق اصناف فارسان با بیان اینکه اصناف در حال غرق شدن هستند و دستی برای حمایت و کمک اصناف نیست، افزود: کاش مسئولان بدانند که امروز بحث معیشت اصناف نیز اهمیت دارد و واقعا بسیاری از کسبه بخصوص در شهرهای کوچک توانایی تامین نیازهای اساسی خود را ندارند و با وجود همه این مشکلات بانکها نیز اقدام به برگشت زدن چک های صنوف می کنند، کاسبی که درآمدی نداشته چطور می تواند چک هایش را پاس کند کاش حداقل دولت دستور تعلیق چک ها و معافیت مالیاتی اصناف را اعمال میکرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =