بوش: گویی جمهوری‌خواهان هوس انقراض کرده‌اند!

ایسنا نوشت: در آستانه برگزاری انتخابات ویژه‌ای برای تعیین جانشین نماینده تگزاس در کنگره که بر اثر کرونا درگذشت، جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا تاکید کرد، ظهور حامیان دونالد ترامپ نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان انگار می‌خواهند منقرض شوند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جورج بوش هم اکنون کتاب جدیدش تحت عنوان «یکی از میان همه: پرتره‌هایی از مهاجران آمریکا» را تبلیغ می‌کند که مجموعه‌ای از پرتره‌ها و داستان‌های مربوط به مهاجران آمریکایی است. در مصاحبه روز جمعه، از بوش درباره تلاش اخیر جمهوری‌خواهان حامی ترامپ برای تشکیل انجمنی در کنگره که حامی سنت های آنگلوساکسون باشد، سوال پرسیده شد.

رییس‌جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «برای من این کار یعنی آن‌ها می‌خواهند منقرض شوند.

در صورت تداوم شرایط موجود، وی پیش‌بینی کرد که طی چند سال آتی دیگر حزبی وجود نخواهد داشت چرا که در نهایت حزب جمهوری‌خواه به یک حزب متکی بر یک نفر تبدیل خواهد شد.

جورج بوش توضیح داد: من درباره این موضوع مطالعه کردم  و به خودم می‌گویم "وای، این مردم به خواندن کتاب من نیاز دارند". این موضوع مثل این می‌ماند که زمانی که برای فرمانداری تگزاس نامزد می‌شدم به من می گفتند از آنجایی که یک جمهوری‌خواه هستم، لاتین‌تبارها به من رای نمی‌دهند. اما من گفتم صبر کنید و ببینید. و من سخت تلاش کردم. مهم‌ترین موضوع این بود که به آنها ثابت کنم که صدایشان را می‌شنوم. منظورم این است که دموکراسی در این حیطه بسیار مهم است. ایده این نوع گفتار که شما می‌توانید جمهوری‌خواه باشید "به شرطی که"، در نهایت مفهومش این است که این حزب به حزبی تک نفره تبدیل خواهد شد.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا با بیش از ۵۰ درصد جمهوری خواهانی که معتقدند در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ تقلب شده، موافق است یا خیر گفت: خیر، حدس می‌زنم که من یکی از ۵۰ درصد دیگر هستم. به هر حال من همچنان یک جمهوری خواه هستم و به جمهوری خواه بودنم افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم جمهوری‌خواهان شانس دومی برای حکمرانی دارند چرا که دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا یک عامل متحد کننده است، به ویژه در جنبه مالی موضوعات. اما این را می‌دانم که اگر حزب جمهوری‌خواه از انحصارطلبی حمایت کند، پیروز هیچ چیزی نخواهد شد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =