حزب مهدی کروبی قید معرفی کاندیدا را زد /کواکبیان نامزد حزب مردم‌سالاری شد

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزبی معرفی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان در روزهای منتهی به ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری بیشتر شده و به اعلام نامزدهای انتخاباتی خود روی آورده اند اما در این مبان، هستند احزابی که با وجود اعلام قبلی مبنی بر داشتن نامزد حزبی، اما اکنون اعلام کرده اند که نامزد حزبی ندارند.

اسماعیل گرامی مقدم، درباره آخرین  اقدامات اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با مصوبه جبهه اصلاحات  مبنی بر انتخاب  گزینه ای نهایی با دو سوم آرای اعضای این جبهه مخالف بود و آن سازوکار را مغایر دموکراسی می دانست ،بنابراین برای انتخابات نامزدی از حزب اعتماد ملی معرفی نمی شود و اعتماد ملی نامزد حزبی ندارد.

او ادامه داد: شورای مرکزی کمیته تعامل حزب مامور داده است در راستای رسیدن به نامزد اصلی و اصلح اقدام کند. و آن را در شورای مرکزی معرفی کند و اگر آن فرد رای شورای مرکزی را به دست آورد، در جبهه اصلاحات از او دفاع کند.

گرامی مقدم همچنین تصریح کرد: کمیته تعامل هم تاکنون سه جلسه گذاشته و از میان بیش از ۲۰ نامزد منتسب به اصلاح طلبان به افراد کمی رسیده است. و تا رسیدن به مرحله ارائه برنامه ها توسط نامزدها، حزب هم نامزد یا نامزدهای خود را معرفی می کند ما تاکید داریم همچنان در چارچوب جبهه اصلاحات اقدام می کنیم.

کواکبیان گزینه حزب مردم سالاری برای انتخابات ریاست جمهوری

داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری  نیز درباره گزینه معرفی شده حزب مردم سالاری برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه اصلاحات ایران، به ایرنا گفت: در حزب مردم‌سالاری مصطفی کواکبیان آمادگی داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری را دارد. اگرچه  حزب در نظر دارد که داوطلب خود را معرفی کند اما یقینا در چارچوب جریان اصلاحات عمل می‌کند و مساله تعیین کننده، نظر جبهه اصلاحات و کمک به تشکیلات انسجام‌بخش است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری درباره تمایل اصلاح‌طلبان برای معرفی محمد جواد ظریف برای انتخابات ۲۸ خرداد یادآور شد: ظریف یکی از گزینه‌های جدی جبهه اصلاحات است و یقینا نظر جمع کثیری از اصلاح‌طلبان بر اعلام داوطلبی او است.

قنبری ادامه داد: جریان‌های مختلف اصلاح‌طلب نمی‌توانند به تنهایی در انتخابات ریاست جمهوری وارد عمل شوند، نیاز است احزاب به‌شکل اجماعی وارد عمل شوند چون انتخابات ریاست جمهوری به کار جبهه‌ای نیاز دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اصلاح‌طلبان داوطلبان زیادی چون اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف، محسن هاشمی، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان و سید مصطفی تاجزاده را در لیست خود دارند و ممکن است زمان ثبت نام به تعداد داوطلبان افزوده شود.

حزب مهدی کروبی قید معرفی کاندیدا را زد /کواکبیان نامزد حزب مردم‌سالاری شد

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1510800

برچسب‌ها