۱۲ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
تعویق کنکور کارشناسی ارشد تقریبا قطعی است

ایرنا نوشت: سازمان سنجش آموزش کشور با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا آزمون های سال ۱۴۰۰ را تا مردادماه برگزار می کند.

در میان آزمون های ۱۴۰۰، تاکنون آزمون دکتری طبق برنامه زمان بندی از پیش اعلام شده سازمان سنجش آموزش کشور روز جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۹ برگزار شد.

البته ویروس کرونا گریبان آزمون وکالت سال ۹۹ را همچنان گرفته و علاوه بر آزمون های زبان و بین المللی، این آزمون پرمخاطب بعد از چند بار کنسلی، هنوز برگزار نشده است.

 ۲ آزمون دیگر سال ۱۴۰۰ یعنی کارشناسی ارشد و سراسری هم طبق برنامه سازمان سنجش آموزش کشور قرار است به ترتیب در روزهای پنجم تا هفتم خردادماه و نهم تا دوازدهم تیرماه برگزار شود.

با این حال پای نگرانی ها برای تعویق مجدد آزمون کارشناسی ارشد، به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هم دوباره باز شده است و تعداد زیادی از داوطلبان اصرار بر تعویق مجدد این آزمون دارند.

پیگیری های خبرنگار ما از سازمان سنجش آموزش کشور حکایت از آن دارد که مسوولان این سازمان برنامه زمان بندی جدید سه روزه ای را برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روزهای دیگری غیر از خردادماه به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کرده اند و در روزهای آینده که دور هم نیست، پاسخ این ستاد مبنی بر مشخص شدن زمان دقیق برگزاری این کنکور اعلام می شود.

طبق گفته مسوولان سازمان سنجش، این تاریخ فقط شامل آزمون کارشناسی ارشد می شود و فعلاً تاریخی برای کنکور سراسری ۱۴۰۰ ارایه نشده است چرا که تا برگزاری این آزمون حدود ۲ ماه زمان باقی مانده است.

همچنین سازمان سنجش آموزش کشور در تلاش است همه آزمون های ۱۴۰۰ به انضمام آزمون وکالت را تا تیرماه و مردادماه امسال برگزار کند تا در این زمینه نگرانی داوطلبان کاهش یابد.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1511766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =