۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
بلینکن به اوکراین وعده داد

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده باور دارد که اگر روسیه بخواهد، هنوز ظرفیت انجام اقدامی خصمانه در مرز با اوکراین را دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: روسیه یک تعداد از نیروها را عقب کشیده است اما تعداد چشمگیری از نیروها همچنان در مرز اوکراین هستند.

او افزود: روسیه مقداری از تجهیزات را عقب برده است اما حجم زیادی از ادوات در نزدیکی مرز اوکراین مانده است. بنابراین اگر روسیه بخواهد، این توانایی و ظرفیت را دارد که در یک چشم بر هم زدن مرتکب اقدام خصمانه‌ای شود. بنابراین ما با احتیاط اوضاع را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: روسیه از سال ۲۰۱۴ بیش از هر زمان دیگر نیروهای خود را به مرزهای اوکراین رسانده است. واشنگتن و شرکای ناتو در کنار کی‌یف ایستاده‌اند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت، ایالات متحده همچنان به اوکراین کمک خواهد کرد تا دفاع و امنیت خودش را تقویت کند. او پس از رایزنی با زلنسکی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما با جزئیات به بررسی کمک‌هایی که ما ارائه می‌دهیم، پرداختیم و همچنان به کمک به اوکراین برای تقویت امنیت و دفاع خودش ادامه خواهیم داد. این مساله‌ای است که ما خیلی خیلی فعال روی آن کار می‌کنیم.  

به گفته این دیپلمات آمریکایی، دیگر حامیان قدرتمند اوکراین هم همین کار را می‌کنند.  

در همین حال رئیس‌جمهوری اوکراین گفت، درگیری در دونباس و پروژه گاز نورد استریم ۲ به رهبری روسیه جزو مسائل مورد بحث بود. زلنسکی پس از رایزنی با بلینکن در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما نه تنها در مورد اشغال سرزمین‌های خود و الحاق غیرقانونی کریمه توسط روسیه بحث کرده‌ایم، بلکه درباره موضوعات مربوط به پروژه نورد استریم ۲ که همچنان موضوع بسیار حساسی برای ماست، به رایزنی پرداختیم.

زلنسکی در مورد دیدار احتمالی با جو بایدن و همچنین دعوت از رئیس جمهور ایالات متحده برای دیدار از اوکراین گفت. من رئیس جمهور آمریکا را دعوت کرده‌ام که ​​امسال در سی ‌امین سالگرد استقلال، برای یک دیدار رسمی به اوکراین بیاید. من نمی‌دانم این دیدار در چه قالبی ممکن است انجام شود ؛ این به هر دو کشور بستگی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا اطمینان داد که بایدن به محض اینکه فرصت پیدا شود از اوکراین دیدار خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =