آمریکا: ایران تصمیم بگیرد توافق ظرف چند هفته محقق می‌شود

ایسنا نوشت:یک مقام‌ وزارت خارجه آمریکا رسیدن به تفاهمی میان تهران و واشنگتن برای اجرای کامل تعدات هسته‌ای ذیل برجام در عرض چند هفته را امکان‌پذیر دانست.

به گزارش رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکادر در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفت: آیا امکان دارد که شاهد بازگشت دوجانبه به پایبندی یا رسیدن به تفاهمی درخصوص پایبندی دوجانبه در عرض چند هفته باشیم؟ بله، چنین چیزی امکان‌پذیر است. تنها زمان می‌تواند این را تعیین کند چراکه همانطور که گفته‌ام تمام این‌ها درنهایت به تصمیم سیاسی برمی‌گردد که باید در ایران اتخاذ شود.

 جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم‌های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، طی دو هفته اخیر برگزار شدند.

نمایندگان آمریکا نیز در طول این مذاکرات در وین حضور داشتند اما تاکنون هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا در وین انجام نشده و روند احیای برجام صرفا از طریق مذاکرات شرکای برجام و فعالیت کارگروه‌ها ادامه داشته است.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه در نشست امنیتی آسپن با اشاره به «نامشخص‌بودن وضعیت گفت‌وگوها در وین» بیان کرده بود: تمامی طرفین از جمله ایرانیان برای انجام مذاکرات جدی درخصوص رفع تحریم‌ها و یافتن راه بازگشت به برجام از خود تمایل نشان داده‌اند اما هنوز مشخص نیست که به توافقی در وین ‌منتهی شود یا نه.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دادا عرب IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    امریکیی ها غلط میکنند میگن توافق دو جانبه تاکی باید حیله های انهارا قبول کنیم خودشان کاسه کوزه هارا شکسته اند خودشان هم باید درست کنند هر امتیازی بوده قبلا ازایران گرفتن دیگه ملت ایران حاضر نیست زیر بار ذلت بره
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    ما تصمیم گرفتیم ، شما تحریم را رفع کنی ما هم غنیسازی را کم میکنیم همین