بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های فلسطین

ایرنا نوشت: رسانه‌های فلسطین علاقه گسترده‌ای به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از خود نشان دادند و سخنرانی ایشان که به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد در کانون توجه این رسانه‌ها قرار گرفت.

فعالان شبکه‌های اجتماعی بخش‌هایی از بیانات  رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز (جمعه) به مناسبت روز جهانی قدس ایراد شد را منتشر کردند و مواضع وی را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برای مبارزه با اشغالگران صهیونیست ستودند.  

در این پیوند،  رهبران مقاومت نیز با تقدیر از رهبر انقلاب اسلامی ایران بخاطر اتخاذ مواضع و راهبرد اصولی در حمایت از مردم فلسطین به این نکته اشاره کردند که سخنان امروز آیت الله خامنه‌ای تجلی تعهد انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته است، بود.   

  «خالد الطبش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفت و گویی اظهار داشت که روز قدس نقطه تحولی برای آرمان فلسطین و انقلاب اسلامی در ایران است زیرا ایران، که پیش از این شاه و آمریکا پیروی می‌کرد و مجری برنامه‌های غرب در برابر اتحاد جماهیر شوروی و امت اسلامی و عصای سنگینی در جهت انجام پروژه‌های آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و علیه آرمان فلسطین و حمایت آن از رژیم صهیونیستی بود با قرار گرفتن در کنار ملت فلسطین به دشمن آمریکا و علیه پروژه صهیونیست ها تبدیل شد و پیگیر اهداف عادلانه منطقه شد.  

وی اظهار داشت که سخنان امروز آیت الله خامنه‌ای بر تعهد ایران به متحد کردن امت اسلام بر محور قدس و بازگشت مردم فلسطین به قدس و فلسطین به عنوان یک موضوع اصلی تاکید کرد.  

البطش با گرامی داشت یاد حضرت امام خمینی (ره) که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد و به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و مردم ایران که اشغالگران صهیونیست را به رسمیت نمی‌شناسند و در منطقه هیچ فرصتی را برای اجرای پروژه‌های این رژیم نمی دهند و یک بار دیگر بر ادامه راه مقاومت و آزادسازی قدس تاکید کردند، درود فرستاد.  

وی بیان کرد که سخنان رهبر ایران منعکس کننده رویکرد مردم ایران است که اخیراً در شکل گیری محور مقاومت به عنوان شکل گیری اقدام صادقانه و مومنانه امام خمینی (ره) برای روز جهانی قدس تجلی یافت.  

این رهبر جنبش جهاد اسلامی افزود: اگر می‌خواهیم درباره روز جهانی قدس صحبت کنیم باید بدانیم که محور مقاومت امروز بازوی حقیقی برای اجرای این فراخوان جهت آزادی و بازگشت فلسطینی‌ها است.  

وی اظهار داشت که مردم فلسطین وظیفه دارند که در سنگر مقاومت باقی بمانند و از مقدسات محافظت کنند و نقش مهمی را برای این امت اسلامی، رهبران و تشکیلات آن ایفا نمایند تا در کنار مردم فلسطین، قدس و آرمان فلسطین بایستند و با حمایت و پشتیبانی از نقش واقعی مردم فلسطین و پایداری آن‌ها این سرزمین آزاد و از لوث صهیونیست‌ها پاک شود.  

همچنین «طلال ابو ظریفه» یکی دیگر از رهبران احزاب فلسطینی گفت: با توجه به حمله شدید صهیونیست‌ها به قدس و محله‌های این شهر همانند آنچه در محله شیخ جراح در راستای سیاست مقامات رژیم اسرائیل مبنی بر یورش و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها اتفاق افتاد و نبردی که توسط فلسطینی‌ها و مردم قدس برای مقابله با این سیاست‌ها انجام شد،  سخنرانی امروز آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار مهم است.  

وی گفت: سخنرانی امروز آیت الله خامنه‌ای بر موقعیت و جایگاه قدس به عنوان یک شهر و پایتخت کشور فلسطین تاکید کرد و مسئولیت هایی که ملت‌های عربی و اسلامی و رهبران این ملت‌ها باید انجام دهند را مشخص کرد.  

ابو ظریفه با تمجید از موضع گیری قاطع رهبر انقلاب اسلامی ایران در قبال رژیم‌های مرتجع همپیمان با رژیم اشغالگر صهیونیستی، افزود: عادی‌سازی روابط خطراتی را به همراه دارد و رژیم‌های مرتجع سعی در توجیه اقدام خود برای عادی‌سازی دارند تا بتوانند این رابطه را برای مقابله با نیروهای مقاومت انجام دهند و سعی می‌کنند سیاست‌های جنایتکارانه که توسط شهرک نشین‌های صیهونیست در قدس اعمال می‌شود را بپوشانند.  

وی افزود: تنها اصرار فلسطینی‌ها برای مقابله با اشغالگران با همراهی نیروهای مقاومت در منطقه از جمله ایران و حزب الله می‌تواند فلسطین را از این خطرات نجات دهد.  

این رهبر نیروی مقاومت فلسطین با بیان اینکه نمی توان دستاوردهای مقاومت و آنچه را که در مقابل دشمن به دست آورده و مذاکراتی که با آن انجام شده است را مقایسه کرد،  ادامه داد:  مقاومت توانسته است از آرمان فلسطین در برابر حملات اشغالگران و در برابر تجاوز مستقیم علیه لبنان و جنگ علیه مردم ما در فلسطین و به ویژه غزه و سپس جنگ علیه سوریه که هدف آن سقوط محور مقاومت از تهران تا حزب الله لبنان بود، محافظت کند.  

وی با اشاره به اینکه آرمان فلسطین راه را برای همه احزاب و نیروهایی که می‌خواستند به بهانه‌های نادرست که هیچ ارتباطی با مردم ما ندارد از مساله فلسطین خلاص و با دشمن متحد شوند، باز کرد افزود: فلسطینی کسی است که می‌جنگد و با سنگ و چاقو با دشمن مقابله می‌کند زیرا اعتقاد عمیق دارد که هدف عادلانه فلسطین به جز مقاومت محقق نمی‌شود، هر چقدر طول بکشد.  

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512398

برچسب‌ها