کاخ سفید: در مذاکرات برجامی پیشرفت‌هایی حاصل شده است/ایران ایده بهتری دارد

ایرنا نوشت: سخنگوی کاخ سفید، مذاکرات وین را دارای پیشرفت دانست و گفت داشتن تعامل دیپلماتیک حتی به صورت غیرمستقیم با ایران علامت خوبی است هرچند که از ابتدا چالش‌ها و طولانی بودن مذاکرات را می‌دانستیم.

جن ساکی در نشست خبری روز جمعه خود افزود: نخست آنکه ما از ابتدا هم می‌دانستیم که مذاکرات برای بازگشت به برجام همراه با چالش و طولانی خواهد بود. با این حال، احساس می‌کنیم که علامت خوبی است که در چند هفته گذشته تعامل دیپلماتیک غیرمستقیم با ایران داشته‌ایم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌هایی حاصل شده است و هر دو ایده بهتری داریم که برای حرکت به جلو، ما چه کاری باید انجام دهیم و ایران هم ایده بهتری دارد که چه کاری باید برای پایبندی به تعهداتش انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: بازگشت به توافق نیازمند آن است که ایران برنامه هسته‌ای خود را به عقب برگرداند و هر مسیری برای دستیابی به سلاح اتمی را مسدود سازد.

ساکی اظهار کرد: علامت خوب این است که مذاکرات همچنان ادامه دارد و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که نتیجه آن چه خواهد شد.

وی با تکرار مواضع وزارت خارجه آمریکا گفت: ما وارد وضعیتی نخواهیم شد که آمریکا بیش از آنچه که لازمه برجام درباره کاهش تحریم‌ها است را انجام دهد و ایران کمتر این کار را بکند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: آنچه که ما در حال مذاکره واقعی نسبت به آن هستیم، بازگشت متقابل به پایبندی به برجام است. ما آماده برداشتن تحریم‌هایی بوده‌ایم که برای پایبندی به برجام ضروری است، تنها اگر ایران هم آماده باشد که برنامه هسته‌ای خود را به وضعیت برجام بازگرداند.

ساکی تاکید کرد: این دیدگاه ما است که راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم به طور محکم این رویکرد را در برداشتن گام‌های دو طرف در نظر خواهد داشت. این سخن آخر ما در این زمینه است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    0 0
    امیدوارم مسئولان ازاین فرصت استنثائی بیشترین بهره راببرند،ومصالح وفقرجامعه رادرنظربگیرند،وکمی ازخودخواهی خودبکاهند،وتعامل بادنیارادرپیش بگیرند