چهره‌هایی که پس از رمضان با سریال‌های کمدی به تلویزیون می‌آیند

خراسان نوشت:ماه رمضان امسال، جای سریال کمدی در کنداکتور تلویزیون خالی بود و سه مجموعه «احضار»، «بچه مهندس 4» و «یاور» روی آنتن رفتند.

اکنون تلویزیون قصد دارد پس از ماه رمضان، همزمان سه سریال کمدی از شبکه‌های یک، 3 و 5 پخش و جای خالی ژانر کمدی را در سریال‌های شبانه پر کند. تعدادی از بازیگران محبوب کمدی مانند پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، حمید لولایی، مرجانه گلچین و اکبر عبدی در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند. در ادامه مطلب سه مجموعه کمدی جدید تلویزیون را بررسی کرده‌ایم. مجموعه «صبح آخرین روز» با محوریت زندگی شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای که قرار است از شبکه 2 روی آنتن برود، فضای متفاوتی نسبت به سه سریال دیگر دارد و در روزهای گذشته جداگانه به آن پرداخته‌ایم.

زیرخاکی 2

چهره‌هایی که پس از رمضان با سریال‌های کمدی به تلویزیون می‌آیندسریال «زیرخاکی 2» به کارگردانی جلیل سامان، تولید پرحاشیه‌ای داشت. جلیل سامان پس از پایان فصل اول سریال، پستی در اینستاگرامش منتشر و از تغییر پایان فصل اول سریال انتقاد کرد. او همچنین از اعمال ممیزی‌های زیاد در فصل دوم خبر داد. این کارگردان سال گذشته پس از ممیزی فصل اول این مجموعه در بازپخش، از ساخت فصل دوم انصراف داد، اما رضا نصیری‌نیا تهیه‌کننده سریال درباره این موضوع یادداشتی منتشر کرد و توضیح داد که با جلیل سامان برای ساخت «زیرخاکی 2» مذاکراتی انجام شده است، در نهایت مدتی بعد تصویربرداری این مجموعه آغاز و فصل دوم ساخته شد. فصل اول «زیرخاکی» ماه رمضان گذشته، 51 درصد بیننده داشت و پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیون شد. بازی بازیگران سریال به ویژه حضور پژمان جمشیدی نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به این ترتیب سریال میان مخاطبان محبوب شد. بازیگران اصلی فصل اول یعنی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در فصل دوم نیز حضور دارند. هادی حجازی‌فر و گوهر خیراندیش غایبان فصل دوم هستند. کاراکتر «فرهاد» با بازی حجازی‌فر در قصه این فصل حضور ندارد و بازیگری جایگزین او نشده است. هومن برق‌نورد و نسرین نصرتی از بازیگران جدید سریال هستند که سابقه موفقی در ژانر کمدی دارند. ستاره پسیانی آخرین بار سال 87 در سریال «همه بچه‌های من» بازی کرده بود و پس از تقریبا 12 سال در مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی 2» حضور داشته است.

بوتیمار

چهره‌هایی که پس از رمضان با سریال‌های کمدی به تلویزیون می‌آیندسریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده، قرار بود نوروز 1400 از شبکه 3 پخش شود، اما «گاندو 2» جایگزین آن شد. نجف‌زاده پس از «زوج یا فرد» در دومین تجربه کارگردانی یک سریال، مجموعه «بوتیمار» را جلوی دوربین برد. او که در «زوج یا فرد» از زوج مرجانه گلچین و هدایت هاشمی استفاده کرده بود، در «بوتیمار» سراغ زوج تکراری مرجانه گلچین و حمید لولایی رفته است. پیشتر در سریال‌های کمدی مانند «نقطه سر خط»، «موچین» و «شب عید» شاهد این ترکیب بوده‌ایم. هدایت هاشمی، سپند امیرسلیمانی، اشکان اشتیاق، شهاب عباسی، ساناز سماواتی و علی صبوری دیگر بازیگران سریال هستند. با توجه به تجربه قبلی نجف‌زاده در سریال «زوج یا فرد»، بعید است «بوتیمار» بتواند درصد عجیب و غریبی بیننده کسب کند و در رقابت با «زیرخاکی 2» از آن پیشی بگیرد. با وجود این، بازیگرانی مانند مرجانه گلچین، حمید لولایی و هدایت هاشمی جزو چهره‌های محبوب و خوش‌سابقه کمدی هستند و «بوتیمار» می‌تواند به واسطه حضور این بازیگران به دیده شدن سریال امیدوار باشد. این مجموعه قصه یک کارمند با بازی حمید لولایی را روایت می‌کند که با مشکلات مالی مواجه است و از او کلاهبرداری می‌شود. این شخصیت در تعطیلات نوروز به شمال سفر می‌کند و در این سفر با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شود. سریال «بوتیمار» هم مانند «نون خ 3»، اشاره‌هایی به شیوع ویروس کرونا دارد و داستان آن با کرونا آغاز می‌شود.

روزهای آبی

چهره‌هایی که پس از رمضان با سریال‌های کمدی به تلویزیون می‌آیندسریال «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی، همزمان با عید فطر از پنج شنبه شب پخش خود را آغاز می‌کند و هرشب ساعت 23 از شبکه 5 پخش می‌شود. داستان کلی این سریال هم مانند «بوتیمار»، درباره سفر پرماجرای یک خانواده به شمال کشور است. این خانواده به دلیل مشکلات مالی مجبور می‌شوند به روستای مادری‌شان سفر و مدتی در آن جا زندگی کنند که در آن روستا چالش‌های مختلفی بر سر راهشان قرار می‌گیرد. اکبر عبدی نقش شخصیت محوری این سریال را ایفا کرده است. عبدی در زمان تصویربرداری این مجموعه به بیماری کووید-19 مبتلا و در بیمارستان بستری شد. تهیه‌کننده «روزهای آبی» به ایسنا درباره این موضوع گفته است که او در این پروژه بیمار نشده و هنگامی که در تهران بوده دچار این بیماری شده است. عبدی آخرین بار با مجموعه کمدی «چوب خط» در شبکه 3 دیده شد که چندان با استقبال مخاطبان مواجه نشد. آخرین سریال وی در شبکه 5 یعنی «شش قهرمان و نصفی» هم مجموعه پرمخاطبی نبود. اکنون باید دید «روزهای آبی» چه اتفاقی را برای او رقم خواهد زد. این سریال پربازیگر با حضور تعدادی از چهره‌های کمدی مانند نادر سلیمانی، علی سلیمانی، رامین ناصرنصیر و امیرغفارمنش تولید شده و بازیگرانی مانند فریبا متخصص، ایرج نوذری، ویدا جوان، سامان صفاری و مهران رجبی نیز در آن حضور داشته‌اند. «روزهای آبی» اکنون آخرین روزهای مرحله تصویربرداری را سپری می‌کند و در 26 قسمت روی آنتن خواهد رفت.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    31 0
    حالا یکی از همین سریال ها رو توی ماه رمضان پخش میکردن یه کم مردم شاد می شدن اتفاقی می افتاد؟ جمع کردن هر سه تاش رو با هم. فکر دل و روده ملت رو نکردین؟
    • عباس IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      0 1
      دلتون خوشه بخدا . مردم با چ مشگلاتی دست و پنجه نرم میکنن شما دنبال چی هستین
    • جعفر IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      3 1
      آخه مهم این این هست که صدا وسیما کلآ با شادی مردم مخالف است.واگرنه گفتند ماه مبارک رمضان.اتفاقآ تمام برنامه های شاد باید درهمین ماه میهمانی خدا پخش بشه که جذابیتش برای مخاطب زیاد باشه.که متاسفانه بعضی دستها مانع میشه.
  • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    33 5
    زحمت کشیدیدبعداز چند سال سریال جدید والا ما ماه رمضانم اون سریالهای طنز قدیمی رو میدیدیم ازاین جدیدا خیلی دیدنیتر بودن دیگه آبکی شده سریالهاتون فقط فقط عطاران آقاخانی سریال به ساخت اینا دیدن داره بقیه برن جایی که نادر رفت
    • فلفل IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      13 5
      سریال فقط متهم گریخت و خانه به دوش و ترش و شیرین واین قدیمی ها. این جدیدا بدرد نمیخورن.خنده دار هم نیستن.
  • GB ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    9 5
    که چی مثلا
  • کوروش IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 10
    چه سریال هایی به به کیف کردم ‌تاسف
  • رضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    20 5
    هر سه تاش اندازه متهم گریخت یا سه در چهار نمیشه
    • ***** IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      8 0
      واقعا هیچی مثل اونا نمیشه دمت گرم
  • امیرحسین IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    4 23
    به نظر من سریال احضار عالی بود ایران هم باید بتونه با ساختن سریال های ژانر ترسناک با کشور های اروپایی رودرو بشه عالی بودش احضار
  • رضا IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    6 4
    زیرخاکی رو نگاه میکنم
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    5 1
    متاسفانه سریا ل هل چه طنز چه سریال های اجتماعی همه بی سروته و ابکی شدن کاش اصلا نسازن امسال رمضان رو با ترش و شیرین و متهم گریخت گذروندیم حیف پول که خرج چنین سریال هایی میشه
  • رضا IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    1 1
    بهتر تلویزیون جمع کنیم