۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
ترفند های سفر ارزان به آنتالیا

شهر آنتالیا دومین شهر ترکیه است که گردشگران ایرانی زیادی برای سفر به آن برنامه‌ریزی می‌کنند. با توجه به قیمت بالای ارز و کم‌شدن قدرت خرید مردم، یکی از بهترین راه‌ها برای سفر به شهر تاریخی آنتالیا آشنایی با ترفندهای سفر ارزان به آنتالیا است. اگر این ترفندها را بشناسید، می‌توانید با پرداخت کم‌ترین بودجه، گشت‌وگذار در آنتالیا را تجربه کنید.

برای سفر ارزان به آنتالیا راه‌های زیادی پیش‌روی شما است که با به‌کارگیری آن‌ها لذت سفر برایتان چندبرابر می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم ضمن بررسی شهر آنتالیا چند نمونه از ترفند های سفر ارزان به آنتالیا را معرفی و پرداخت هزینه‌های سفر را برای شما راحت‌تر کنیم.

شهر آنتالیا

شهر آنتالیا را فردی به‌نام آتالوس بنا کرد و آن را خانه آتالوس نامید که در زبان مردم این منطقه به‌معنی آنتالیا ترجمه می‌شود. قدمت این شهر به 300 سال پیش از میلاد برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون سلسله‌های مختلفی بر این منطقه حکومت کرده‌اند؛ به‌همین دلیل آثار تاریخی و فرهنگی زیادی در جای‌جای آنتالیا به‌چشم می‌خورد. آنتالیا در بخش جنوب‌غربی ساخته شده و در همسایگی دریای مدیترانه قرار دارد. این همسایگی باعث شده آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای در این شهر جریان پیدا کند و تفریحات آبی متعددی در آن رواج داشته باشد. در قسمتی از آنتالیا شهرکی به‌اسم لارا ساخته‌اند که در آن هتل‌ها و واحدهای اقامتی مختلفی قرار دارد. در این شهرک که فقط برای پذیرایی از گردشگران بنا شده، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی می‌بینید که غذاهای سنتی ترکیه را کنار انواع غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند.

ترفند های سفر ارزان به آنتالیا

به‌طورکلی سفر به این شهر برای شما هزینه زیادی نخواهد داشت. شهر آنتالیا یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شهرهای خارجی برای پذیرش گردشگر محسوب می‌شود. باوجوداین اگر بودجه سفر برای شما مساله مهمی درطول سفر است، اطلاع از این ترفندها می‌تواند سفر را لذت‌بخش‌تر کند.

ترفند های سفر ارزان به آنتالیا

· انتخاب سفر زمینی برای تور آنتالیا از تهران یا هر شهر دیگر

در ایام تعطیلات عید و تابستان آگهی‌های زیادی برای سفر زمینی به آنتالیا دیده می‌شود. بهتر است به سایت‌های معتبر سر بزنید و بلیط سفر زمینی با تور آنتالیا از تهران یا سایر شهرهای ایران را بخرید. بلیط اتوبوس و قطار با قیمت مناسب دردسترس شما خواهد بود؛ البته باید سایت‌های فروش را به‌طورمرتب بررسی کنید تا با بهترین قیمت بلیط بخرید. مزیت سفر زمینی با تورهای آنتالیا این است که می‌توانید از زیبایی‌های مسیر و طبیعت جاده لذت ببرید.

· خرید بلیط هواپیمای ارزان برای آنتالیا

سفر با هواپیما به آنتالیا راحت‌تر است و می‌تواند شما را زودتر از سایر روش‌ها به آنتالیا برساند. البته این روش نسبت به سفر زمینی هزینه بالایی روی دست شما می‌گذارد. اگر می‌خواهید بلیط ارزان برای تور آنتالیا از تهران پیدا کنید، می‌توانید به سایت‌های معتبری مثل علی بابا سر بزنید و با بهترین قیمت بلیط هواپیمای ارزان برای شهر تاریخی آنتالیا پیدا کنید.

· انتخاب زمان سفر

یکی از موثرترین روش‌ها برای به‌حداقل رساندن هزینه‌های سفر با تور آنتالیا انتخاب بهترین زمان برای تجربه سفر است. در فصل پاییز به‌دلیل بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نسبت به سایر روزهای سال جمعیت گردشگر کم‌تری در آنتالیا دیده می‌شوند. این موضوع باعث کاهش قیمت سفر با تور آنتالیا شده و به ماندن پول شما در جیبتان تا حدزیادی کمک می‌کند.

· رزرو هتل‌های مناسب و ارزان

رزرو هتل‌های مناسب و ارزان در آنتالیا از اساسی‌ترین ترفندهای سفر ارزان به آنتالیا است. اقامت در این شهر گردشگری بخش زیادی از بودجه شما برای سفر را به خود اختصاص می‌دهد؛ بنابراین باید همه وقت و انرژی‌تان را برای پیداکردن هتل ارزان به‌کار گیرید. به سایت‌های رزرو هتل خارجی مراجعه کنید و با فیلترکردن سایت، زودتر نتیجه دلخواه‌تان را ببینید. معمولا هتل‌هایی که در مرکز شهر یا نزدیک ساحل مدیترانه هستند، قیمت بیشتری نسبت به سایر اقامتگاه‌ها دارند.

· خرید تور آنتالیا با قیمت کم

استفاده از تور آنتالیا برای ذخیره پول شما کمک بزرگی خواهد بود. به‌طورکلی تور آنتالیا از تهران یا دیگر شهرها نسبت به مسافرت تنهایی ارزان‌تر تمام می‌شود؛ مگر اینکه بخواهید سفری گران را تجربه کنید. در جشنواره‌های تابستانی، روزهای ابتدایی پاییز و ایام سوگواری تور آنتالیا با قیمت ارزان ارائه می‌شود که نوید سفری لذت‌بخش و ارزان را به شما می‌دهد.

· استفاده از ارزان‌ترین روش‌ها برای حمل‌ونقل درون‌شهری

جابه‌جایی درون‌شهری از دیگر مسائلی است که برای سفر به آنتالیا باید آن را درنظر بگیرید. اگر حمل‌ونقل در سفرهای خارجی را به‌درستی مدیریت نکنید، هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد. از بهترین راه‌های رفتن به جاذبه‌های گردشگری آنتالیا استفاده از حمل‌ونقل عمومی است که هزینه پایینی دارد. با استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری امکان معاشرت با مردم محلی آنتالیا را نیز خواهید داشت.

· حذف خرید سوغاتی

بیشتر ما دوست داریم در بازارهای شهر مقصد قدم بزنیم و برای عزیزانمان سوغاتی بخریم. این سوغاتی‌ها هرچند کوچک هم باشند، درنهایت با توجه به قیمت ارز هزینه زیادی خواهند داشت. پس بهتر است خرید از بازارهای آنتالیا را فراموش کنید و از فروشگاه‌های کشور خودمان برای آن‌ها چیزی بخرید.

· به‌حداقل رساندن هزینه‌های سرو غذا درطول سفر به آنتالیا

سرو غذا در کافه‌ها و رستوران‌های آنتالیا هزینه سفر با تور آنتالیا از تهران را زیاد می‌کند. اگر می‌خواهید سفری ارزان را تجربه کنید، بهتر است موادغذایی را بخرید و خودتان آشپزی کنید. برای ارزان‌تر تمام‌شدن سفر به آنتالیا می‌توانید بخشی از این موادغذایی را در چمدانتان بگذارید و از ایران به آنتالیا ببرید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1512544