۱۸ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
میزان فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ماه مبارک رمضان امسال هم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. زکات فطره یا فطریه یکی از فروع دین اسلام است که در عید فطر پرداخت می‌شود.برای همین میزان زکات فطریه سال ۱۴۰۰ از سوی مراجع تقلید اعلام شد.

از غروب شب عید فطر می‌تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلّف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد، اما اگر نماز عید نمی‌خواند می‌تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست؛ اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هرگاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی‌شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.

میزان زکات فطره ۱۴۰۰ از سوی دفاتر حضرات آیات مراجع تقلید علی سیستانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سیدمحمدعلی علوی گرگانی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، جعفر سبحانی، شبیری زنجانی و حسین وحید خراسانی مشخص شد.

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله سیستانی 

از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد ۲۱ هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی ۱۰۰ هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، ۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی

زکات فطره قوت غالب گندم ۲۰ هزار تومان
زکات فطره قوت غالب برنج ۷۰ هزار تومان
کفاره روزه غیر عمد ۵ هزار تومان
کفاره روزه عمد ۳۰۰ هزار تومان

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی زکات فطره قوت غالب گندم ۲۰ هزار تومان و زکات فطره قوت غالب برنج ۷۵ هزار تومان است.

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله‌العظمی محمدعلی علوی گرگانی

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله‌العظمی محمدعلی علوی گرگانی زکات فطره قوت غالب گندم ۲۰ هزار تومان و زکات فطره قوت غالب برنج ۱۰۰ هزار تومان است.

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی زکات فطره مبلغ معادل یک صاع (سه کیلوگرم) گندم یا برنج است.

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله‌العظمی سبحانی

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله‌العظمی سبحانی زکات فطره یک صاع (که تقریبا سه کیلو) گندم یا برنج یا جو یا خرما یا کشمش یا ذرت است.

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی زکات فطره قوت غالب گندم ۲۰ هزار تومان و زکات فطره قوت غالب برنج ۷۵ هزار تومان است.

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ فطریه ۱۴۰۰ از سوی آیت الله شبیری زنجانی

دفتر آیت‌الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید مبلغ ۲۵ هزار تومان را برای زکات فطره هر نفر (به‌حساب قیمت گندم)در رمضان ۱۴۰۰ تعیین کرده است. با توجه به این که قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنین می‌توانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت نمایند.

فطریه سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

مبلغ ۶۵۰۰ تومان را برای کفاره افطار غیر عمدی و مبلغ ۳۹۰هزار تومان را برای افطار عمدی هر روز، قبول می‌کند و به مصرف آن می‌رساند.

شخصی که پرداخت زکات فطره بر او واجب است باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریبا ۳کیلو و ۶۰۰گرم) از خوراکی‌های رایج در منطقه خود (مانند گندم، برنج و …) یا مبلغ آن را به عنوان فطریه بپردازد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =