مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل کانون برگزار شد

وزیر آموزش و پرورش، طی مراسمی از تلاش‌های فاضل نظری قدردانی و به‌صورت رسمی، مهدی علی‌اکبرزاده را به‌عنوان مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تودیع فاضل نظری و معارفه مهدی علی‌اکبرزاده به عنوان مدیرعامل پیشین و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

این مراسم، امروز (دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) در سالن قدیمی سینماتئاتر کانون در خیابان وزرا با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. 

در این آیین، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و رییس مجمع عمومی کانون پرورش فکری از تلاش‌های فاضل نظری قدردانی و به‌صورت رسمی مهدی علی‌اکبرزاده را به‌عنوان مدیرعامل جدید کانون معرفی کرد.

حاجی‌میرزایی در سخنانی، کانون را جزیی از کل و یکی از اعضای نهاد تعلیم و تربیت در ایران دانست و گفت: «هر یک از اعضای این پیکره وظیفه و کارکردهایی دارند و قواعد آن با دیگری متفاوت است اما اعضا نیازی نیست که کار دیگری را انجام دهند. در این مجموعه جهت‌ها و هدف‌ها یکسان است و باید تلاش کنیم این تاروپود درهم‌تنیده استوارتر شود.»

او  افزود: «تربیت ماموریتی است که برعهده وزارت آموزش و پرورش نهاده شده و این ماموریت در مجموعه نیز به‌اقتضای تخصص و پیچیدگی در بین معاونت‌ها و بخش‌های وزارت توزیع شده است و ما نیازمند یک نگرش پیوسته بین همه ارکان تربیت هستیم. خانه، مدرسه، تلویزیون و ... اگر از انسجام و یک‌پارچگی برخوردار نباشند فرصت طلایی تربیت نابود و منهدم می‌شود.  توصیه‌ام به کانون حفظ

فاضل نظری هم که از آذر سال ۱۳۹۶  مدیرعامل کانون بود،  در این مراسم گفت: «خداحافظی با کانون کار سختی است و دل کندن از این مجموعه به‌واقع جدا شدن از ساختمان و در و دیوار یا یک کارخانه نیست چراکه اگر آدم‌های کانون نباشند کانونی وجود ندارد و این خداحافظی یعنی جدا شدن از بخت مصاحبت و دم‌خوری با کسانی که عاشقانه برای کودکان و نوجوانان این سرزمین تلاش می‌کنند. کانون کارنامه‌های درخشانی داشته ‌است اما نوستالژی‌های ما واقعا نوستالژی است و دوره‌های طلایی به سال‌های دور برمی‌گردد. کانون جای بسیار دوست‌داشتنی‌ای است و این را کسانی گواهی می‌دهند که با آن زندگی کرده‌اند و چون برای کودکان و نوجوانان کار می‌کنند اثرات و برکات آن را می‌توان در آینده بچه‌ها مشاهده کرد.»

او همچنین ماهیت شرکتی بودن کانون را با توجه به ساختار یک بنگاه اقتصادی در تعارض با اهداف حاکمیتی کانون و اصل ٤٤ قانون اساسی دانست و بر ضرورت مطالعه کارشناسی در این خصوص تاکید کرد.
مهدی علی‌اکبرزاده، هشتمین مدیرعاملی که سکان هدایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را  برعهده گرفته است، توجه به مراکز، مربیان و اعضای کانون را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود در قوت بخشیدن به برنامه‌های کانون عنوان کرد و افزود: «کتاب، فیلم و محتواها را باید دریابیم. بچه‌ها، اولیا و جامعه این‌ها را از ما طلب می‌کنند. کانون نهادی است که در جامعه هضم و جذب شده است و همه آن را می‌شناسند، دوستش دارند و با آن آشنا و مانوس هستند. کودکان دیروز و پدر و مادرها و مسئولان امروز، کانون را خوب می‌شناسند و این موقعیت خوبی است که روی برنامه‌های جدید با اقتضاهای روز کار کنیم. تلاش می‌کنیم کانون را - که در همه جای کشور و دنیا شناخته شده است - زنده نگه داریم. برنامه‌های کانون باید تأثیرگذار باشد و تلاش‌ می‌کنیم که تأثیرگذار باشیم.»

او ادامه داد: «بی‌تردید کانون مشکلاتی داشته، دارد و خواهد داشت. این مشکلات چاشنی‌ و لذت کار هستند. مشکلات را شمارش، جمع‌بندی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی خواهیم کرد و بر اساس آن کار را پیش خواهیم برد.»

علی‌اکبرزاده در پایان، از وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد و خواستار همراهی بیشتر مجمع عمومی کانون و هیأت مدیره جدید با فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =