۱ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
پاسخ ذوالنوری به احمدی‌بیغش/ مودب باشید

ایرنا نوشت: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تذکری به یکی از نمایندگان از او خواست که حرمت این کمیسیون را حفظ کرده و ادب و احترام را سرلوحه کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنور» در جلسه علنی روز سه‌شنبه  مجلس شورای اسلامی و در تذکری بر اساس اصل ۷۵ قانون اساسی خطاب به سخنان «محمود احمدی بیغش» نماینده مردم شازند مبنی بر اینکه این کمیسیون در برابر سخنان وزیر خارجه کاه است، گفت:  برای احمدی بیغش احترام قائلم هستم ولی به دلیل اینکه به نیکی از کمیسیون اسم برده نشد، لازم است از حیثیت کمیسیون دفاع کنم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود:‌ اینکه جایگاه‌های قانونی را تضعیف کنیم، درست نیست. زیرا تخریب و داد زدن کار ساده‌ای است ولی باید مشخص شود که این سخنان تا چه میزان مستند است.

وی با اشاره به جلسه روز یکشنبه گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که با دعوت از وزیر امور خارجه انجام شد، گفت:‌ در این نشست برخی از نمایندگان می‌گفتند که حتی نباید اجازه ورود وزیر به کمیسیون داده می‌شد در حالی که برای شفاف سازی این دعوت انجام شد و حتی تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک رییس جمهور نیز در حضور وزیر به تصویب رسید.

ذوالنور با بیان اینکه مردم مطالبه دارند که کمیسیون کار خود را به درستی انجام دهد،‌ افزود:‌ اعضای کمیسیون در این جلسه دیدگاه‌ها و سخنان خود را با صلابت بیان کردند تا آنجا که احتمال سکته وزیر نیز بود. اما در نهایت از پاسخ وزیر قانع نشدند.

نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون پای مطالبات مردم ایستادند، گفت:‌یکی از دغدغه‌های اعضا مذاکرات وین است که باید برای اجرای برجام، طرف مقابل تضمین بدهد و آقای ظریف هم اقرار به اشتباه خود داشتند و عذرخواهی کردند. البته آقای احمدی بیغش در همان روز نیز با الفاضی به کمیسیون حمله کردند که از وی می‌خواهیم ادب و احترام را رعایت کنند.

«علی نیکزاد» که ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به سخنان محمود احمدی بیغش تاکید کرد که هیچ کیمسیونی در مجلس و هیچ نماینده‌ای در برابر وزرا کاه نیستند و حرمت مجلس را باید حفظ کنیم.

«سید کاظم موسوی»‌ نماینده مردم اردبیل نیز در تذکر آیین نامه‌ای گفت:‌ اگر سلیمانی‌ها نبودند امروز کشور امنیت نداشت و دیپلماسی بدون میدان ارزش ندارد و طبق قانون اساسی مذاکرات باید از طریق مجلس رصد و حمایت شود.

«جواد نیک بین» نیز در تذکری به تبعیض چگونگی استفاده کشاورزان بخش‌های مختلف کشور از آب‌های زیر زمینی گفت: در استان‌های شمالی چاه موتورها برای کشاورزی ۶ ماه خاموش است و در شهرهای بیابانی نیز ۶ ماه خاموش است که این فقط نشانه بی عدالتی و عدم شناخت از اقلیم کشور است.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =