تخصیص ۹۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات طرح تام برای تامین مالی صنایع سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طرح تام برای تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت بخش صنعت و معدن استان وارد مرحله اجرا شده است.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان،  علی تشنه دل در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای انعقاد تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ( ایمیدرو ) به اجرا در آمده است.

 وی اضافه کرد: فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند به منظور استفاده از طرح تام به سامانه https://www.behinyab.ir مراجعه کنند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این تسهیلات برای تامین مالی واحدها و طرح‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت وبرای مواردی همچون فعال کردن ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی منتخب و اجرای هرچه بیشتر نهضت ساخت داخل در استان پرداخت می‌شود و سهمیه اختصاص یافته به استان در حدود ۹۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

 تشنه دل یادآور شد:  فعال سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه صادرات غیر نفتی، احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، طرح‌های فناورانه و تامین مالی اصناف در سطح استان از دیگر مواردی است که تسهیلات لازم به آنها پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه ادامه داد: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیاتی و زیربنایی سه واحد تولیدی استان  و برنامه احیا و ساماندهی مالی دو واحد صنعتی در خصوص تقسیط ۶۰ ماهه بدهی مالیاتی مورد بررسی قرار گرفت و با پرداخت تسهیلات به ارزش ۱۴۸۵ میلیارد ریال به شش واحد تولیدی استان موافقت شد.

 وی با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات قبلی کارگروه افزود: تا کنون مشکلات حدود ۱۲۵۰ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته که در جهت رفع موانع موجود ، ۲۶۸۰ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است و ۷۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =