ابلاغ ۳ مصوبه حمایتی دولت درباره بازار سرمایه

مهر نوشت: معاون اقتصادی رئیس جمهوری مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی درخصوص بازار سهام را برای اجرا ابلاغ کرد.

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، مصوبات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در خصوص بازار سرمایه را به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: بند الف تصمیمات جلسه ۲۰۱ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ که به تأیید ریاست جمهوری رسیده است، به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد:

۱. بانک مرکزی در اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی ظرف مدت ۳ هفته نسبت به فروش تدریجی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی به حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت سرمایه واریز کند.

ابلاغ ۳ مصوبه حمایتی دولت درباره بازار سرمایه

۲. به منظور حمایت از تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بازار سرمایه، بانک مرکزی به فوریت نسبت به لغو بخشنامه‌ها و مصوبات ممنوعیت اعطای تسهیلات برای خرید سهام شرکت‌های سرمایه گذاری، هلدینگ و کارگزاری‌ها اقدام نماید.

۳. سرمایه گذاری در خرید سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه جزو مصادیق سرمایه گذاری قابل قبول برای اعطای اقامت ۵ ساله به اتباع خارجی است. ترتیبات اجرایی این موضوع با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت کشور در شیوه نامه مربوط لحاظ شود.

۳ مصوبه حمایتی دولت درباره بازار سرمایه ابلاغ شد

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1513786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =