معاون دولت خاتمی به نفع کدام اصلاح طلب انصراف می دهد؟

معاون دولت اصلاحات و داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: کشمکش‌های داخلی و مسائل گروهی و جناحی باعث شده است که نیروها یا هرز می‌روند یا به تقابل و مخالفت باهم بپردازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن مهرعلیزاده از کاندیداهای ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: تنگدستی بیکاری و برخی شکاف های اجتماعی ویژه ای که در طول چند سال گذشته ایجاد شده است و فاصله طبقاتی بسیار آشکار و غیر قابل تحمل و غیر قابل باور شرایطی را به وجود آورده که دولتی که در امسال تشکیل خواهد شد دولتی باشد با اولویت های اقتصادی.

او افزود: از سوی دیگر اختلاف‌نظرها بنیز کشمکش های داخلی در عرصه داخلی ایجاد شده موجب و رساندن به منافع ملی کشور و نیز از بین بردن آرامش فکری و آسایش مردم شده است  دولتی را می‌طلبد که با روحیه عملگرایانه و دارای تعامل بتواند همه مردم و فعالیت گروه‌های مختلف اجتماعی و فکری مختلف را در کنار هم قرار بدهد تا در نهایت بتوانیم راه حل های معطوف به رفع مشکلات اقتصادی تولید در بازارهای بین‌المللی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

مهرعلیزاده ادامه داد:  حذف اقلام بسیاری از سفره‌های مردم گرچه اقتصادی به نظر می‌رسند اما ریشه در ضعف های مدیریتی دارد که باید به صورت اساسی مداوا شود به نظر من اصلاح امور اقتصادی تولید و خلق ثروت حاصل هم اندیشی همه سلایق و از بین رفتن کشمکش‌های بی حاصل در کشور است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در یک کلمه اعلام می‌کنم امروز اولویت کشور اقتصاد است برای رفع مشکلات اقتصادی و  برای ریشه کن شدن فقر و تنگدستی، جلوگیری از اوضاعی که هر روز شاهد آن بوده و هستیم، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، افزایش فاصله بین قدرت خرید مردم و قیمت ها و اشکال در حوزه تولید و وابستگی بیش از پیش به درآمدهای نفتی و توقف و رکود شدید و در اثر آن بروز بیکاری و فقر زمانی می‌تواند مداوا شود. از این رو رئیس جمهور آینده باید فردی عملگرا با داشتن ویژگی های خرد، میانی و کلان در زمینه‌های مختلف کشور داری از جمله مسائل اقتصادی به ویژه و همین طور مسائل اجتماعی سیاسی و فرهنگی باشد.

وی گفت:‌به نظر من اصلاح امور اقتصادی و رونق تولید حاصل هم اندیشی همه سوابق است و امروز اولویت کشور اقتصاد است وبرای رفع مشکلات اقتصادی و ریشه کن شدن فقر و تنگدستی و افزایش بی رویه قیمت‌ها و بروز فقر و بیکاری زمانی می توان مشکلات را حل کرد که فردی آشنا به مدیریت خرد و کلان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و سایر حوزها بر مسند کار باشد.

معاون دولت خاتمی گفت: فقط فقط برای مردم بودن اگر در روحیه رئیس‌جمهور آینده باشد شکاف‌های ایجاده حل می شود و مردم با تمام وجود در پشت سر دولت خواهند بود. بنده با تکیه بر خدا و بیش از ۴۰ سال تجربه اجرایی و تصدی شغل‌های بسیار و تخصص دکترای مدیریت مالی و تجربه معاونت وزارت صنعت وتجربه اداره دو استان بزرگ خراسان و اصفهان و آشنایی ریز با مسائل مختلف خودم را آماده کردم با برنامه ای منظم که حاصل کار یکساله من است تا بتوانیم بر محور اقتصاد اجتماعی و ایجاد عدالت و از بین بردن رانت و فساد مشکلات را از سر راه مردم برداریم.

مهرعلیزاده گفت:‌من در همین جمع با مردم پیمان الهی میبندم پای کار بایستم تا بتوانم در خدمت مردم باشم. نام دولت بنده دولت تحول و عدالت است تحول در مسائل اجتماعی و اقتصادی و به ویژه تامین معیشیت مطلوب برای زندگی ایرانی.

وی تاکید کرد: برنامه من براساس یک تحول اقتصادی است و اولویت من عدالت اجتماعی و تامین معیشیت مطلوب برای زندگی مردم است از این رو با هر گرایش سیاسی و هویت قومی و اجتماعی در این مسیر همراهی خواهیم کرد. رابطه پویا با نخبگان، تامین معیشیت مردم و رفع موانع تولید و صادرات و افزایش ۳ تا ۵ برابری یارانه برای دهک‌های پایین، ایجاد یک میلیون شغل برای جوانان در سال و جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و اصلاح نظام صادراتی از جمله برنامه‌های بنده است.

وی گفت:  برنامه من بر محور یک برنامه مشخص است و مثال این برنامه در اروپا انجام می شود از این رو اقتصادی که بتواند نیاز ما به نفت و وابستگی بودجه کشور به نفت را به صفر برساند لازمه کار ماست. بیش از ۲ میلیون دلار در بازار بورس از صندوق توسعه ملی برداشته شده است از این رو امیدوارم با مشارکت پرشور مردم در انتخابات دولتی در راستای درخواست مردم شکل گیرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =