ایرنا نوشت:

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان سعودی از فوت 34 زائر ایرانی از ابتدای دوره جدید عمره مفرده ( اواسط بهمن ماه سال گذشته) تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 15 زائر در مدینه منوره و 19 زائر نیز در مکه مکرمه فوت کرده اند. ' فاضل شیرخانی' روز سه شنبه متوسط سن زائران فوت شده در دور جدید عمره مفرده را 68 تا 69 سال اعلام کرد و افزود: سکته قلبی، مغزی و چند مورد تصادف به ترتیب از دلایل فوت زائران یاد شده است.

این مقام مسوول در مرکز پزشکی حج و زیارت با یادآوری اینکه به طور متوسط، ماهانه 120 هزار زائر عمره به درمانگاه های مرکز پزشکی حج در مدینه منوره و مکه مکرمه مراجعه می کنند، اظهار داشت: ماهانه، 57 هزار زائر در مدینه و 65 هزار زائر نیز در مکه به درمانگاه های مرکز پزشکی حج مراجعه می کنند. شیرخانی، بیماری های تنفسی، گرفتگی عضلات، بیماری های گوارشی و قلبی و عروقی را به ترتیب بیشترین علت مراجعه زائر ان به درمانگاه های مرکز پزشکی حج در عربستان بیان کرد.

به گفته نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان سعودی، این مرکز 11 درمانگاه در مکه و 8 درمانگاه در مدینه در اختیار دارد که به زائران ایرانی خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می کند. به غیر از نیروهای ستاد و ثابت، 68 پزشک و پیراپزشک در درمانگاه های مکه مکرمه و 59 پزشک و پیراپزشک در درمانگاه های مدینه منوره فعالیت دارند. همچنین دو مرکز فوریت های پزشکی در مکه و یک مرکز فوریت های پزشکی در مدینه، به زائر ان ایرانی خدمات ارایه می کند.

اعزام زائران ایرانی به دوره جدید عمره مفرده از اواسط بهمن ماه سال گذشته آغاز و تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، 800 هزار زائر ایرانی در دوره جدید عمره مفرده به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.
/56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =