دلیل منصرف شدن رژیم صهیونیستی از عملیات زمینی در غزه چه بود؟

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رژیم صهیونیستی از بیم واکنش مقاومت و اقدامات غافلگیرکننده آن به بهانه فقدان هماهنگی در ارتش، از عملیات نظامی زمینی در نوار غزه منصرف شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، رژیم اشغالگر از اعلام عملیات زمینی در نوار غزه عقب نشینی کرد. این در حالی است که مقاومت فلسطین به آن هشدار داده بود در صورتی که به فکر هرگونه عملیات نظامی علیه نوار غزه بیفتد، درسی فراموش نشدنی به آن خواهد داد.

عقب نشینی این رژیم از عملیات زمینی در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند احتمالا ارتش این رژیم به سمت پایان دادن به عملیات نظامی در غزه برود.

جاسم هاشمی گزارشگر العالم در این باره گفت: رژیم اشغالگر اندکی پس از اعلام تصمیم عملیات زمینی در نوار غزه، از تصمیم خود عقب نشینی کرد و مشکل ارتباطات داخلی در ارتش را عامل آن دانست، اما مقاومت فلسطین منتظر اعلام عقب نشینی این رژیم و تکذیب تصمیم ورود به غزه نماند و به این رژیم هشدار داد در صورتی که چنین کاری انجام دهد درسی فراموش نشدنی به آن خواهد داد.

در ادامه گزارش آمده است: ابوعبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام این هشدار را به رژیم صهیونیستی داد و تاکید کرد عملیات نظامی نیروهای اشغالگر علیه نوار غزه شانس افزایش تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اسرائیلی را بیشتر می‌کند و هیچ خط قرمزی نیز در این خصوص وجود ندارد.

از سوی دیگر، سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد عملیات زمینی کوتاه‌ترین راه برای دستیابی به پیروزی حتمی مقاومت است.

ابوحمزه سخنگوی گردان‌های قدس گفت: به دشمن می‌گوییم اگر به فکر عملیات زمینی هستی باید بدانی این کار برای ما کوتاه‌ترین راه دستیابی به پیروزی حتمی است. به شما نشان خواهیم داد چگونه رزمایش‌های زمینی خود را اجرا و به واقعیت تبدیل می‌کنیم. سرنوشت نیروهای شما چیزی جز هلاکت یا اسارت نخواهد بود. ما را با چیزی که از نظر ما پیروزی است تهدید نکنید. بار دیگر به دشمن احمق می‌گوییم، غزه جایی است که شما را بابت آنچه بدان اندیشیده اید، پشیمان خواهد کرد.

گزارشگر ادامه داد: تکذیب تصمیم به حمله زمینی در حالی صورت می‌گیرد که منابع رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ممکن است ارتش این رژیم به سبب هرج و مرج داخلی به دنبال پایان دادن به عملیات نظامی در غزه باشد. اعلام تصمیم ورود به نوار غزه و سپس انصراف از آن، یادآور ورود نیروهای اشغالگر به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ است که طی آن نیروهای مقاومت توانستند تعدادی از نظامیان اشغالگر را به هلاکت برسانند و به اسارت در آورند که همین امر باعث شد رژیم اشغالگر عملیات نظامی زمینی خود را در نوار غزه متوقف کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1514878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =