ایسنا نوشت:

این مرجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام موسوی هوایی ـ معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی ـ و جمعی از مسئولان تصریح کرد: با تاکید بر ضرورت «نظارت کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نحوه تولید و انتشار کتاب‌ها» گفت: گاهی کتاب‌هایی منتشر می‌شود که با مبانی اسلامی، اخلاقی و اجتماعی سازگاری ندارد و باید شما در این خصوص دقت بیشتری داشته باشید.

آیت​الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نویسندگان باید چند موضوع را در نوشتن کتاب لحاظ کنند که یکی از آن‌ها نوشتن کتاب با ادبیات مخاطب است؛ بنابراین نویسندگان متناسب با نیازهای روز و ادبیات مخاطب قلم بزنند و از نوشتن کلمات دشوار دوری کنند.

وی گفت: امروز مسائل زشت در لباس زیبا عرضه می‌شود؛ مثل عرفان‌های کاذب که متاسفانه از سطح توده مردم فراتر رفته و به قله مسائل اجتماعی و سیاسی نفوذ کرده است.

مکارم شیرازی این مساله را برای نظام اسلامی بسیار خطرناک دانست و اظهار کرد که اگر کشوری به مسائل خرافی و عرفان‌های کاذب متوسل ‌شود، معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

این مرجع تقلید ترویج عرفان‌های کاذب را نوعی جنگ روانی دشمنان دانست و افزود: دشمنان در این میدان خیلی حساب‌شده کار می‌کنند و سازمان تبلیغات اسلامی از سازمان‌هایی است که باید متولی مقابله با این کارها باشد و نسبت به این مسائل اهتمام ورزد. سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه زحمات زیادی کشیده است اما نباید به این‌ها قانع بود.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدوار IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
    5 1
    با اینهمه مشکلاتی که مطرح شده چرا همیشه باید اتفاق بیفتد و همه گیر شود و کاسه چکنم چکنم دست بگیریم و باز هیچ کاری نکنیم؟چه کسی مقصر است .علمای اسلام چه وظیفه ای دارند؟صدا و سیما به جای سیاسی بازی های بی ربط بهتر نیست به فکر تهیه خوراک فرهنگی باشد؟علما چه کاری برای به روز کردن احکام دین کردند؟به جوانان چگونه نزدیک شدند؟تهاجم فرهنگی را دیدید و هیچ کاری نکردید فقط به مردم می گویید مراقب باشید شما چه کردید ؟شما که مسئولید؟فردا در پیشگاه خداوند چه دارید بگویید؟