پاسخ سازمان غذا و دارو در مورد چرایی کمبود رمدسیور/ در شرایط نیاز به واردات مواد اولیه دارو، چین و هند مرزشان را به روی ما بستند

ایلنا نوشت: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: بعد از موج سوم کرونا، نیاز به داروی رمدسیور بیشتر از تولید شد، ولی هند و چین در شرایط نیاز به وارادات داروی رمدسیور و مواد اولیه آن به طور کامل مرزشان را به روی ما بستند.

سید حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با اشاره به کمیاب شدن داروی رمدسیور برای بیماران مبتلا به کرونا، بیان کرد: تولید رمدسیور عدد ثابتی دارد و می‌دانیم به چه میزان دارو نیاز داریم و در زمان کم شدن دارو هم با واردات آن را جبران می‌کنیم.

وی ادامه داد: در موج سوم کرونا تولید رمدسیور ما خوب بود و حتی صادرات هم داشتیم، برای همین واردات را ممنوع کردیم، اما الان یک باره مصرف بالا رفته و دیگر تولید داخلی پاسخگوی نیاز نبود.

محمدی افزود: بعد از آن به چند شرکت برای واردات دارو اعلام نیاز کردیم، اما متاسفانه هند و چین مرزشان را به طور کامل بر روی ما بستند و دارو و مواد اولیه به ما ندادند.چون در هر حال مواد اولیه از کشور چین و هند تهیه می‌شود و در چنین وضعیتی شرکت‌ها ماده اولیه را باید از راه‌های دیگر و توام با مشکلات این مواد را وارد کنند.

محمدی ادامه داد: بنابراین تهیه‌ی ماده اولیه به مشکل برخورد و مرزها را هم که بستند، ولی الحمدالله شیب ابتلا در حال نزولی شدن است و فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است، هرچند که متاسفانه مراجعات به مراکز درمان زیاد است، اما تولید داخلی رمدسیور در این شرایط  پاسخگوی نیاز است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا در این شرایط داروی رمدسیور مدیریت شود و تولید آن بیشتر شود، امیدواریم مشکل مواد اولیه هم بر طرف شود و یکی از شرکت‌هاب داخلی هم قرار است، مواد اولیه را تولید کند.

محمدی در پایان گفت: قبلا این دارو فقط در مراکز بیمارستانی تهیه و توزیع می‌شد، اما الان برای دسترسی بهتر، در داروخانه‌های منتخب هم توزیع می‌شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =