درخواست WHO از کشورهای ثروتمند برای تعویق در واکسیناسیون کودکان

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) بار دیگر تاکید کرد: کشورهای ثروتمند باید برنامه واکسیناسیون کودکان علیه کروناویروس را به تاخیر انداخته و ذخایر واکسن خود را با سازوکار جهانی کوواکس به اشتراک بگذارند.

تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: کشورهای ثروتمند باید برنامه تزریق واکسن کووید-۱۹ به کودکان و نوجوانان را به تعویق بیندازند و در عوض تجهیزات و ذخایر واکسن خود را به کشورهای کم درآمد اهدا کنند.

"تدروس آدهانوم" روز گذشته (جمعه) در یک سخنرانی از کشورها خواست که واکسن بیشتری را در اختیار طرح جهانی دسترسی برابر به واکسن موسوم به کوواکس قرار دهند. وی افزود که توزیع بین المللی واکسن کووید-۱۹ بسیار نابرابر است.

از زمان تایید اولین واکسن کروناویروس در ماه دسامبر، کشورهای ثروتمند بیشتر واکسن مورد نیاز خود را خریداری کرده اند و بسیاری از کشورها برای واکسیناسیون هرچه بیشترِ جمعیت خود با یکدیگر رقابت دارند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: درک می کنم که چرا برخی از کشورها در تلاش هستند تا هر چه سریعتر کودکان و نوجوانان را در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند اما در حال حاضر از آنها می خواهم که در این مورد تجدید نظر کنند.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، وی متذکر شد: در کشورهای با درآمد کم و متوسط تهیه واکسن حتی برای ایمن سازی کادر درمان با مشکل روبروست و بیمارستان ها مملو از بیمارانی است که به فوریت به مراقبت های درمانی نیاز دارند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =