عزم نماینده استان یزد در مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد در مجلس با اشاره به تصمیم خود برای ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شعار من در انتخابات ریاست جمهوری «قانون‌مداری» خواهد بود و در این مسیر به نفع هیچ کاندیدایی کنار نخواهم رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمدرضا صباغیان مشکل جامعه کنونی ایران را قانون گریزی و دور زدن قوانین دانست و اظهار کرد: قانون در هیچ کجای فرایند اداری کشور در محوریت قرار ندارد و در هر قسمتی اعم از استخدامی، درمانی، مجوز و حتی حوزه نظام وظیفه نیاز به یک معرف احساس می شود.

وی دلیل موفقیت کشورهای پیشرفته دنیا را فعالیت بر اساس معیار و ملاک قانون عنوان کرد و گفت: به همین دلیل است که هیچ کدام از طرح ها و برنامه های دولت‌ها تاکنون با با موفقیت همراه نبوده است. در  کشورهای توسعه یافته جهان قوانین و مقررات حکمفرماست و تمامی ارکان حکومت اعم از صدر اعظم، فرماندار، بخشدار و کارگر باید به قانون تمکین کنند.

صباغیان با بیان اینکه روز پنج پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برای ثبت نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا خواهم کرد، گفت: اگر صلاحیتم در انتخابات ریاست جمهوری تایید نشود مثل یک شهروند عادی فقط رای خواهم داد اما در صورت تایید صلاحیت به نفع هیچ کاندیدایی کناره‌گیری نخواهم کرد.

وی شعار انتخاباتی و محور برنامه‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ایران را قانون‌مداری اعلام کرد و گفت: هیچ تیم اجرایی، باند رسانه‌ای و سرمایه‌ای برای تبلیغات انتخاباتی ندارم اما تجربه ها و دغدغه هایی دارم و وعده می‌دهم که به تمام حرف هایی که میزنم عمل کنم.

نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد در مجلس با اشاره به اینکه امضا کننده نامه دعوت از سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات نبودم، بیان کرد: معتقدم مجلس جایگاهی دارد و باید بر عملکرد رئیس‌جمهور نظارت کند. نمایندگان با دعوت از یک فرد برای کاندیداتوری نمی‌تواند به وظایف نظارتی خود در آینده عمل کند. بنابراین جایگاه مجلس این نیست و اگر در انتخابات هم حضور پیدا نمی کردم برای کاندیداتوری هیچ‌کسی نامه نمی‌دادم.

وی با اشاره به اینکه لازم است تا میزان قانون مداری تمامی داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود، خاطرنشان کرد: حقوق بعضی از مسئولین کشور ۵۰ میلیون تومان است و این در حالی است که کارگران ماهیانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. اینها مشکلات اصلی جامعه ماست.

محمدرضا صباغیان ادامه داد: چنانچه حرف و عمل انسان‌ها یکی باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود بنابراین در صورت پیروزی در انتخابات بدون نگاه جناحی و گروهی و منطقه‌ای افراد صاحب‌نظر و باتجربه را برای مسئولیت های هیئت دولت انتخاب خواهم کرد.

وی یکی از مشکلات بزرگ جامعه را عدم تناسب میان گرانی و میزان یارانه پرداختی به اقشار ضعیف جامعه عنوان کرد و گفت: مبلغ پرداختی یارانه ها از لحاظ ارزش قابل مقایسه با ابتدای شروع این طرح نیست. مجلس مصوب کرده است که دولت باید دهک‌های پردرآمد را از دریافت یارانه حذف کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

صباغیان دلیل اعتراض روسای جمهور گذشته نسبت به نبود اختیارات کافی را نهادهای موازی ایجاد شده در کنار دولت دانست و تصریح کرد: در قانون اساسی ایران رئیس‌جمهور از اختیارات بسیار زیادی برخوردار است اما تشکیل نهادهای موازی در کنار دولت که به دلیل ضعف دولت ها هم ایجاد شده اند باعث شده تا روسای جمهور همواره از کمبود اختیارات گلایه‌مند باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ضعف نمایندگان مجلس در قانونگذاری سبب شده تا شوراهای عالی در حوزه‌های مختلف هر کدام به نوعی مصوبه مربوط به خود را داشته باشند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با بیان اینکه داشتن برنامه ریزی برای فضای مجازی مشکلات به وجود آمده در این حوزه را کاهش خواهد داد گفت: برنامه ریزی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز می تواند امنیت کشور را تامین کند تا کشورهای دیگر نتوانند از این ناحیه به ما ضربه وارد کنند. بنابراین سیاست زد و بند در فضای مجازی راهگشا نخواهد بود.

وی به دشواری تهیه مسکن برای مردم و جوانان اشاره و اظهار کرد: طرح مسکن مهر دولت بهار طرح بسیار خوبی بود که هر چند در ابتدای دولت تدبیر و امید متوقف شد اما اکنون با طرح اقدام ملی مسکن ادامه پیدا می کند. باید بتوانیم وضعیت درآمدی جامعه را بالا ببریم تا مردم بتوانند به میل خود مسکن مورد نیازشان را بسازند.
محمدرضا صباغیان با اظهار تاسف از اینکه سفر و رفاهیات با حقوق های بازنشستگی فعلی کاملا از سبد خانوارها حذف شده است، گفت: رئیس جمهور باید طبق قانون برای افزایش درآمد خانواده‌ها از وزیران مربوطه بازخواست کند. مشکلات این چنینی توان جامعه ما را گرفته است. مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان و موسسات مالی و بحث حقوق های نجومی به این علت اتفاق می افتد که افراد با صلاحیت در راس کار نیستند.

وی با بیان اینکه به شعار قانونمداری در دوران مسئولیتم در شهرداری و نمایندگی مجلس پایبند بوده ام، عنوان کرد: روسای جمهور قبلی هر یک با نمادها و شعارهای مختلف همچون کلید و عدالت و حفظ کرامت انسان‌ها پای به عرصه انتخابات گذاشته‌اند در حالی که هیچ کدام از آنها در نهایت موفق نبودند.

صباغیان با اشاره به عدم وابستگی خود به جناح‌ها و گروه‌های سیاسی توضیح داد: همه کسانی که تاکنون برای سفارش نزد من آمده اند هر یک به نوعی به در بسته خورده‌اند. روزانه از بعد نظارتی مسائل گوناگونی را از اشخاص مختلف همچون رئیس جمهور و معاونین و اعضای هیئت دولت پیگیری می کنم.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر سفارش کسی را کرده باشم نمی‌توانم از هیچ یک از این مسئولین انتقادی داشته باشم. وقتی از قانون مداری و قانون محوری صحبت می کنم منظور ایستادن در مقابل این خطاها و سوء‌استفاده‌هاست.

نماینده مهریز، ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد در مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه فعالیت جناحی و گروهی یادآور شد: اگر هر یک از مسئولین ارشد دولت خوب کار کند باید از او حمایت کنیم و اگر ضعیف کار کرد باید به وی تذکر داد. یعنی از نقاط قوت باید حمایت کرد و نقاط ضعف را بایستی متذکر شد.

وی تصویب قانون لغو تحریم‌ها در مجلس را موجب تقویت قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده احیای برجام دانست و گفت: این قانون باعث شد طرف مقابل امتیازاتی را به تیم مذاکره کننده ایرانی بدهد. در مجموع آمریکا باید ابتدا به تمامی تعهداتش در برجام عمل کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =