۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
علت صدای یخچال

بررسی علت صدای یخچال یکی از عواملی که به تشخیص سریع تر مشکلات یخچال فریزرها کمک می کند. با توجه به این موضوع می‌توان عیب یابی یخچال‌ها را راحت‌تر انجام داد. صدای یخچال ممکن است به دلیل نقص فنی و یا خرابی یخچال ایجاد شود. برخی از دستگاه های یخچال، فریزر و ساید بای سایدها دارای صداهای طبیعی هستند، در صورتی که دستگاه دچار ایراد و یا نقص شود این صداها به صورت غیر عادی ایجاد خواهد شد.

در این مطلب به بررسی دلایل ایجاد صداهای غیر عادی در دستگاه های یخچال و فریزر خواهیم پرداخت تا شما به یک مرجع آنلاین و دقیق برای بررسی و عیب یابی دستگاه یخچال و فریزر خود دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز به تعمیر یخچال ، اطلاعات کافی را داشته باشید.

بررسی مهم ترین علت صدای یخچال

یکی از صداهای همیشگی که در یخچال و فریزرهای بدون برفک امروزی ایجاد می شود مربوط به سیستم هوشمند پاک کنندۀ برفک است. دقت کنید که این صدا طبیعی است و در صورتی که به شکل غیر طبیعی دربیاید باید جهت بررسی و رفع آن اقدام شود.
در صورتی که تمایل دارید خودتان علت صدای یخچال را بررسی کنید باید تمامی اتصالات و قطعات دستگاه را بررسی کرده و قسمت اصلی ایجاد کنندۀ صدا را پیدا کنید.

بررسی دلایل اصلی ایجاد صدا در یخچال

در این قسمت با دلایل عمدۀ ایجاد صدا در یخچال آشنا می شوید و می توانید علت صدای یخچال را راحت تر کشف کنید. این دلایل عمده و بارز عبارت هستند از:

شل شدن اتصالات یخچال 

موتور دستگاه یخچال و فریزر داخل یک بدنۀ مشخص و روی یک پایه قرار می گیرد که این محفظه از وارد شدن هرگونه ضربه به موتور دستگاه جلوگیری می کند و مانع از ورود رطوبت و آلودگی به داخل موتور دستگاه می شود. سیستمی که به وسیلۀ آن موتور دستگاه داخل محفظه قرار می گیرد به این صورت است که موتور روی لرزه گیرهایی سوار می شود لرزش های موتور را گرفته و از ایجاد هرگونه صدا جلوگیری می کند. در صورت خرابی در لرزه گیرها و یا محفظۀ موتور دستگاه، هنگام کار کردن موتور، سر و صدا ایجاد می شود.

نقص فنی در موتور فن اواپراتور دستگاه

یکی از دلایل ایجاد سر و صدا در دستگاه یخچال و فریزر خراب شدن موتور فن اواپراتور دستگاه است. موتور فن اواپراتور همراه با کندانسور و کمپرسور دستگاه کار می کند و در صورتی که کثیف و یا پوسیده شود می تواند موجب ایجاد سرو و صدا در دستگاه شود؛ اما یکی دیگر از دلایل ایجاد صدا در موتور فن اواپراتور لغزش و یا جابه‌جایی و یا شل شدن این قسمت است که در این صورت علاوه بر ایجاد صدا دستگاه توانایی خنک کردن ندارد.
اگر در قسمت موتور فن اواپراتور دستگاه یخچال و فریزر برفک ایجاد شود و به لیل عدم توانایی دستگاه در برفک زدایی، برفک ها به پروانۀ فن دستگاه برخورد می‌کنند، موجب ایجاد صدا می شوند. می توانید از خدمات تعمیر یخچال سامسونگ تعمیرسرا استفاده کنید.

خراب شدن موتور فن کندانسور دستگاه

یکی از قطعاتی که در دستگاه های یخچال و فریزر جدید کاربرد دارد، موتور فن کندانسور است که مسئولیت خنک کردن کندانسور دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه در زیر یخچال قرار می گیرد و به همین دلیل معمولاً با کوچک ترین ضربه و یا ورود گرد و خاک آسیب می‌بیند.
کثیف شدن فن کمپرسور دستگاه یخچال و فریزر باعث می‌شود تا این قطعه خراب شود. برای رفع این مشکل و برطرف کردن صدای ناشی از خرابی فن کمپرسور دستگاه، باید تمام مسیر مربوط به موتور کمپرسور تمیز شده و سپس روغن کاری شود.

علت صدای یخچال

درگیری و خرابی پره های فن دستگاه

خرابی در این قسمت از دستگاه یخچال و فریزر می تواند موجب ایجاد صدای زیاد شود. فن در دستگاه یخچال و فریزر کار خنک کردن موتور را انجام می دهد. فن دارای اجزای مختلفی است که به علت ایجاد اشکال در اجزای فن ممکن است دستگاه دچار صدای زیاد شود.
در صورتی که یکی از قطعات فن دستگاه دچار اشکال شده باشد باعث لغزش و ایجاد صدای زیادی می شود که جهت عیب یابی دستگاه لازم است تا فن کاملاً تعویض شود.

خرابی و نقص فنی در فن موتور اواپراتور دستگاه

علت ایجاد مشکل و نقص فنی در فن موتور اواپراتور دستگاه ممکن است برخورد ضربه و یا ایجاد فرسودگی در موتور فن دستگاه باشد. برای جلوگیری و تشخیص سریع تر این مشکل باید به صورت دوره ای موتور فن دستگاه روغن کاری شود.
این مشکل در دستگاه با ایجاد صداهایی مانند تق تق یا همچنین صداهای بلند و ممتد خود را نشان می دهد.
برای رفع این مشکل نیاز به تعویض فن موتور دستگاه است. همچنین تعمیرکار می تواند با تعمیر کردن فن موتور دستگاه آن را عیب یابی کند که ممکن است در کوتاه مدت این مشکل مجدد ایجاد شود.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی دلایل مهم و بارزی که منجر به ایجاد صدا در یخچال می شود پرداختیم. در صورتی که دستگاه شما دچار صداهای غیر عادی شده است می توانید با بررسی علت صدای یخچال در جهت رفع مشکل دستگاه با https://tamirsara.com تماس حاصل فرمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1515190