سرنوشت بازی سایپا - پیکان چه می شود؟/در نمونه خارجی آس‌رم محروم شده بود

انجام ۶ تعویض تیم پیکان در بازی با سایپا یکی از سوژه‌های جالب این هفته لیگ برتر به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از هفته بیست و سوم لیگ برتر، سایپا و پیکان دربی خودروسازان را برگزار کردند که در پایان این تیم مهدی تارتار بود که با نتیجه ۲-۱ موفق شد نارنجی پوشان را شکست دهد. اما اتفاق عجیب در این مسابقه، انجام ۶ تعویض توسط تیم پیکان بود که با اعتراض تیم سایپا روبرو شد. سایپایی ها معتقدند تیم پیکان تخلف کرده و باید ۳ امتیاز بازی به حساب آنها واریز شود. طبق ماده ۳۶ آیین نامه فدراسیون فوتبال بند ۵، بازیکنی که مازاد بر تعداد مجاز (که در قانون ۳ فوتبال آمده) به هم تیمی های خود اضافه شود بازیکن غیرمجاز تلقی خواهد شد.

همچنین در تبصره این قانون آمده است: بازیکنان مندرج در بندهای فوق غیر مجاز تلقی شده و استفاده از آنان مستوجب تغییر نتیجه مسابقه، بازنده شدن تیم استفاده کننده، کسر امتیاز، جلوگیری از حق نقل و انتقال بازیکن و باشگاه استفاده کننده، جریمه نقدی بازیکن، سرپرست، مربی و باشگاه از ده تا صد میلیون ریال و محرومیت از شش ماه تا دو سال خواهد شد.

سرنوشت بازی سایپا - پیکان چه می شود؟/در نمونه خارجی آس‌رم محروم شده بود

همچنین چند ماه پیش فدراسیون فوتبال ایتالیا و کمیته حقوقی سری‌آ نتیجه مسابقه دو تیم رم و اسپتزیا در مرحله یک‌هشتم نهایی کوپا ایتالیا را به دلیل انجام تعویض اضافه و غیرقانونی از سوی رم، ۳-۰ به سود اسپتزیا اعلام کرد. 

حالا مشخص نیست مدیران فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی چه تصمیمی می خواهند برای این دیدار بگیرند و سرنوشت این دیدار چه خواهد شد.

سایپا در حال حاضر با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار دارد و اگر 3 امتیاز این بازی به آنها داده شود، نارنجی پوشان از منطقه خطر سقوط فرار خواهند کرد. 

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =