۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
چرا و چگونه از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

پیش از اینکه به پاسخ این سوال بپردازیم، بهتر است بدانیم که اصلا چرا باید تبلیغ در گوگل را انجام دهیم؟ از میان روش های مختلف تبلیغات، چرا باید از این روش استفاده کنیم؟ آیا این نوع از تبلیغات می تواند بازخورد مورد نظر ما را ایجاد کند؟ هزینه تبلیغ در گوگل چقدر است؟

تبلیغ در گوگل را می توان هدفمند ترین نوع تبلیغات حال حاضر دانست. امروزه روش های مختلفی از تبلیغات برای صاحبین کسب و کارها وجود دارد، از تبلیغات بنری تا تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی. اما هیچکدام از این روش های تبلیغاتی به اندازه تبلیغات در گوگل هدفمند نیستند. اصلا هدفمند بودن تبلیغات یعنی چه؟

چرا باید از تبلیغ در گوگل استفاده کنیم؟

تصور کنید شما صاحب یک قالیشویی هستید و برای تبلیغات خود اقدام به چاپ و پخش آگهی تبلیغاتی یا همان تراکت کرده اید. فارغ از دردسرهای این نوع تبلیغات، آگهی های تبلیغاتی یا همان تراکت های شما در بین افرادی پخش می شود که درصد بالایی از آن افراد اصلا به قالیشویی نیاز ندارند. بنابراین این تبلیغات هدفمندی لازم را ندارد و تبلیغات شما عملا بازخورد ضعیفی برای شما خواهد داشت. در این نوع از تبلیغات حتی ممکن است هزینه خود تبلیغ نیز برای شما جبران نشود. پس این مدل روش های تبلیغاتی روش های پر ریسکی نیز محسوب می شوند.

حالا تصور کنید این تراکت ها دقیقاً بین افرادی تقسیم شود که همه آن ها به دنبال قالیشویی برای شستشوی فرش های خود هستند. تبلیغ در گوگل دقیقا این کار را برای شما انجام می دهد. با استفاده از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز، آگهی تبلیغاتی شما در گوگل فقط و فقط به افرادی نمایش داده می شود که کلمات و عبارات مرتبط به قالیشویی و شستشوی فرش را در گوگل جستجو کرده اند. بنابراین تبلیغات شما ۱۰۰% هدفمند است و  مطمئناً به نسبت هزینه ای که برای تبلیغات خود در نظر گرفته اید بازخورد بسیار قوی از تبلیغات دریافت خواهید کرد.


سایر مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

هدفمندی گوگل ادز به تنهایی می تواند دلیل کافی باشد که ثابت کند این نوع از تبلیغات با اختلاف بسیار زیاد بهترین نوع تبلیغات در فضای اینترنت است. اما تنها مزیت گوگل ادز هدفمند بودن آن نیست. گوگل ادز تنها روش تبلیغاتی است که هزینه آن در اختیار خود شماست. خود شما می توانید تعیین کنید چه مبلغی را برای تبلیغات خود می خواهید هزینه کنید. هزینه تبلیغات گوگل وب سایت شما می تواند هر مبلغی که شما می خواهید باشد. و شما برای گوگل مشخص می کنید که می خواهید چقدر هزینه کنید.

علاوه بر این زود بازده بودن تبلیغات گوگل و عدم محدودیت در تعداد کلید واژه هایی که می خواهید با آن ها در صفحه اول گوگل قرار بگیرید نیز از دیگر مزایای مهم تبلیغ در گوگل است.

بنابراین اگر تا امروز از این روش تبلیغاتی استفاده نکرده اید، بهتر است بدانید که این نوع از تبلیغات یک اقدام هوشمندانه و البته ضروری در جذب مشتری و پیشرفت کسب و کار شماست و نباید از آن غافل شوید.

چرا و چگونه از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

چگونه سایت خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

به صورت کلی تبلیغ در گوگل، شامل دو بخش می شود: ایجاد کمپین تبلیغاتی و مدیریت آن و پرداخت هزینه به گوگل

. پرداخت هزینه تبلیغات به گوگل

برای شروع کار تبلیغ در گوگل می بایست یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. ساخت اکانت گوگل ادز به خودی خود، بسیار ساده بوده و با یک حساب کاربری گوگل یا همان جیمیل می توانید اکانت تبلیغات گوگل بسازید. این کار آنجایی پیچیده می شود که لازم است اکانت خود را شارژ کنید.  شارژ اکانت گوگل ادز به دلیل تحریم ایران برای کاربران ایرانی ممکن نیست و امکان پرداخت هزینه به گوگل برای ما وجود ندارد.

البته هستند افرادی که بنا به شرایطی دارای کارت اعتباری یا همان کردیت کارت کشوری خارج از ایران هستند و اقدام به شارژ اکانت خود با استفاده از این کارت ها می کنند. انجام این کار به دلیل امکان به وجود آمدن مشکلات مختلف و عدم تخصص و تجربه کافی در برطرف کردن این مشکلات توصیه نمی شود.

بنابراین برای پرداخت هزینه به گوگل می بایست از شرکت هایی که خدمات تبلیغات گوگل را انجام می دهند استفاده کنید.

. ساخت و مدیریت کمپین تبلیغات گوگل

مهم تر از پرداخت هزینه به گوگل، نحوه ساخت و راه اندازی کمپین تبلیغاتی مورد نظر و همچنین مدیریت و بهینه سازی کمیپن گوگل ادز است. برای ساخت کمپین تبلیغات گوگل باید تسلط و دانش و تخصص لازم در این حوزه را داشته باشید و بتوانید بهترین استراتژی ممکن را بر اساس نوع کسب و کار و هدف مورد نظر از این نوع تبلیغات اجرا کنید.

هزینه تبلیغ در گوگل معمولاً شامل دو بخش می شود،  کارمزد شارژ اکانت و کارمزد مربوط به مدیریت کمپین تبلیغاتی. گاهاً برخی از افراد و صاحبین کسب و کارها، به منظور کاهش هزینه ها، اقدام به مدیریت کمپین تبلیغات گوگل خود می کنند، با این امید که به دلیل عدم پرداخت هزینه و کارمزد مربوط به مدیریت کمپین تبلیغاتی، هزینه های خود را کاهش دهند.

 این افراد که در اکثر مواقع آشنایی نسبتاً کمی هم در رابطه با نحوه تبلیغ در گوگل و مدیریت کمپین ها گوگل ادز دارند دقیقاً به دلیل عدم تسلط و دانش لازم در این حوزه، نه تنها هزینه ی تبلیغات خود را کاهش نمی دهند، بلکه با مدیریت ناصحیح و عدم توانایی در بهینه سازی تبلیغات، باعث بیشتر شدن هزینه تبلیغات خود می شوند، همچنین بازخورد مورد نظر را نیز از تبلیغات گوگل دریافت نمی کنند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب،  نگارش متن های تبلیغاتی خلاقانه و جذاب،  استفاده از افرونه های مختلف تبلیغات گوگل و ... در کنار مدیریت و بررسی روزانه کمپین تبلیغاتی می تواند منجر به موفقیت هرچه بیشتر تبلیغات شما شود. نکته ای که در رابطه با مدیریت کمپین های تبلیغات گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد بهینه سازی مداوم تبلیغات گوگل است.

بهینه سازی روزانه تبلیغات باعث بالا رفتن امتیاز کیفی تبلیغات شما می شود و رفته رفته هزینه تبلیغات گوگل برای وب سایت شما کمتر و کمتر می شود. موردی که نیازمند تخصص و تسلط کامل بر استراتژی های مختلف در گوگل ادز و همچنین زمان کافی برای رسیدگی روزانه و مدیریت کمپین تبلیغاتی دارد.

مجموعه تبلیغاتی فامین ادز یکی از شرکت های فعال و با تجربه در زمینه گوگل ادز می باشد که تمامی خدمات مربوط به ساخت اکانت گوگل ادز، شارژ اکانت و همچنین مدیریت کمپین های تبلیغات گوگل را انجام می دهد. این مجموعه با در اختیار داشتن کارشناسان حرفه ای و با تکیه بر دانش روز گوگل ادز تمامی خدمات مربوط به این حوزه را با بالاترین کیفیت ممکن برای شما انجام می دهد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516232