سه مورد کودک آزاری گزارش شده در یک ماه اخیر باعث شده است که خلا قانونی برخورد با این آسیب و جرم در میان کارشناسان اجتماعی و خانواده‌ها داغ شود.

طی یک ماه اخیر، کودک آزاری به یکی از مطرح‌ترین آسیب‌هایی که در کشور وجود دارند تبدیل شده‌اند. سه مورد کودک آزاری گزارش شده در یک ماه اخیر باعث شده است که این بحث در میان کارشناسان اجتماعی و خانواده‌ها داغ شود.

به همین منظور، هفته گذشته میزگردی در کافه خبر در این مورد برگزار شد و این موضوع از جهات مختلف با حضور کارشناسان بررسی شد. مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران، یکی از حاضران در این میزگرد بود.

او با بیان اینکه کودک آزاری‌ها معلولی از علت هاست، گفت: « در همین ماجرای هانیه چرا پدر و مادر به اینجا رسیده اند؟ علت‌ها برطرف نشده است. یکی از علت‌ها وضعیت درآمدی مردم است. من به شما قول می‌دهم امسال آسیب‌های اجتماعی ما 40 الی 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. تمام مواد غذایی ما بالای 60 درصد بالا رفته است. آیا فکر کردیم که علت این همه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند همین کمبودهای مالی در زندگی مردم باشد؟ پس محکوم کسی است که قوانین را بر پایه اصول و برنامه نمی گذارند.»

او ادامه داد: «اگر نگاهی به کودک آزاری در ایران بکنید و این پدیده را با خارج از کشور مقایسه کنید می‌بینید که هیچ ضابطه‌ای در ایران نداریم. اگر به دو رهنمود از رهبر کشورمان توجه کنیم که می‌فرمایند شایسته سالاری و پاسخ گویی، توجه کنیم بیشتر آسیب های اجتماعی کشور ما حل خواهد شد. اگر آدم شایسته داشته باشیم حتما پاسخگو هم دارد. الان بدترین حرف را هم که من درباره یک رییس می زنم، هیچ کس عکس العمل نشان نمی‌دهد. چون رییس پاسخگو نداریم. وقتی پاسخگویی نباشد برنامه هم نداریم. اگر رییس‌های مربوط به بحث کودک آزاری شایسته باشند، دیگر خیلی کم مبحث کودک آزاری را می‌بینید.»

45/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    1 0
    کو گوش شنوا