۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
پیشنهاد مصر برای آغاز آتش‌بس در فلسطین

ایرنا نوشت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند: مصر پیشنهاد توقف جنگ از ساعت ۶ بامداد روز پنجشنبه را ارائه کرده است.

 رسانه‌های صهیونیستی به مخالفت یا موافقت این پیشنهاد از سوی مقامات اسرائیلی اشاره‌ای نکرده‌اند.

تاکنون تلاش بسیاری از کشورهای دیگر از جمله قطر برای برقراری آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی با اصرار رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه ناکام مانده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اصرار بر ادامه حملات همه جانبه به غزه هرگونه توافق آتش‌بس را رد کرده است.

در همین ارتباط دولت مصر ۵۰۰ میلیون دلار را برای تلاش بازسازی دوباره غزه که در نتیجه حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی ویران شدند، اختصاص داده است.

"سلامه معروف" رییس دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه  اعلام کرده بود: به دنبال حملات اسرائیل، خسارت مادی زیادی به تأسیسات زیربنایی، منازل فلسطینی‌ها و زمین‌های کشاورزی آنان وارد شده به طوری که براساس برآوردهای اولیه این خسارت بالغ بر یکصد و ۵۵ میلیون دلار است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی پیش گزارش داد، مقامات کابینه کوچک امنیتی اسرائیل اعلام کرد که عملیات در غزه در مرحله پایانی خود قرار دارد.

جنگ تمام عیار رژیم صهیونیستی در نوار غزه شرایط انسانی دشواری را برجای گذاشته است، به ویژه اینکه صدها خانواده به دلیل بمباران شدید و همچنین کمبود کالاهای اساسی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

مقامات صهیونیست همچنان گذرگاه‌ها را بسته‌اند و مانع از ورود سوخت برای تأمین نیروگاه‌های برق غزه می شوند و در واقع یک جنایت بشری و قتل عام علیه ملت فلسطین در غزه را به راه انداخته‌اند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۷ فلسطینی از جمله ۶۳ کودک شهید و یک هزار و ۵۰۷ دیگر زخمی شدند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =