دیدار دبیر شورای عالی  مناطق آزاد کشور از مزرعه پرورش ماهی در دریای منطقه آزاد قشم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه مدیران عامل مناطق آزاد کشور از مزرعه پرورش ماهی در دریا شرکت طلایه داران امین قشم بازدید کردند.

به گزارش خبرآنلاین از قشم : مراحل برداشت ماهی از قفس‌های پرورشی در دریا توسط شرکت طلایه‌داران امین قشم که نخستین بهره‌بردار این حوزه در جزیره است، دومین برنامه لیست بازدیدهای مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری و هیات همراه است.

در حال حاضر ۱۲ قفس ۵۰ تُنی این شرکت وارد چرخه تولید شده که تا پایان امسال با به‌آب‌اندازی ۱۲قفس دیگر، تولید سالانه شرکت به دو هزار تُن ماهی می‌رسد.

با توجه به در اولویت قرار گرفتن مسئله تأمین امنیت غذایی و لزوم بی‌نیازی کشور از واردات محصولات، جزیره قشم با سرمایه‌گذاری بر داشته‌های طبیعی خود، سعی دارد درراه برداشتن موانع تولید گام برداشته و تأمین‌کننده نیاز غذاهای دریایی مردم کشور باشد. 

توسعه صنایع شیلاتی در دو بخش پرورش میگو و ماهی در دریا با مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، تکیه‌بر توان جغرافیایی و موقعیتی جزیره و کاهش فشار به ذخایر آبزیان خلیج‌فارس، یکی از سیاست‌های اساسی منطقه آزاد قشم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است.

ظرفیت مطالعه شده پرورش ماهی در دریای قشم، تولید ۸۶ هزار تُن ماهی در سال است که در حال حاضر باوجود پنج شرکت دارای مجوز فعالیت در این زمینه، تا پایان امسال تولید ۱۰هزار تُن ماهی به این روش محقق خواهد شد.

یادآور می‌شود، حمیدرضا مومنی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه مدیران عامل مناطق آزاد کشور باهدف بازدید از پروژه‌های زیرساختی، نفت و انرژی و حضور در نشست هم اندیشی مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور  وارد قشم شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =