نیویورک‌تایمز از لحن تند بایدن با نتانیاهو خبر داد/جن ساکی:بگذارید دیپلماسی پشت‌صحنه رخ‌دهد،بی سروصدا باشد و ما هر جزء آن را نخوانیم

ایسنا نوشت: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با استناد به دو منبع آگاه نام برده نشده نوشت، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی خصوصی خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی لحنی تندتر از آنچه که به صورت علنی بیان کرده داشته و به او هشدار داده که "برای مدت زمانی بیش از حد طولانی جلوی فشارهای فزاینده جامعه بین‌المللی و کنگره برای درخواست از اسرائیل به منظور تغییر رویکردش در قبال حماس ایستاده است".

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته که از یک آتش بس در اراضی اشغالی حمایت می‌کند و برخی قانونگذاران دموکرات از موضع او انتقاد کرده و خواهان موضع سرسختانه‌تر او در قبال این درگیری شده‌اند.

بر اساس این گزارش بایدن ظاهرا به این اشاره کرده توانایی او به منظور به عمل آوردن پوشش دیپلماتیک از اقدامات دولت اسرائیل در ضمن بالا گرفتن تنشها بین تل آویو و حماس، به لحاظ زمانی محدود داست.

طبق این گزارش، در پی این جنگ یک دینامیک جدید در سیاست آمریکا بروز پیدا کرده و رئیس جمهور آمریکا خودش را دوستی نزدیک‌تر به اسرائیل نسبت به اعضای کنگره به تصویر کشیده است.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از رویکرد جو بایدن دفاع کرده و به خبرنگاران گفت، این رئیس جمهور چهل و ششم آمریکا "به مدت کافی تجربه داشته که بداند بهترین راه پایان دادن به یک درگیری بین‌المللی معمولا عدم بحث کردن علنی درباره آن است".

ساکی گفت: گاهی لازم است دیپلماسی پشت صحنه رخ دهد، بی سروصدا باشد و ما هر جزء آن را نخوانیم.

برخی از دموکراتهای هم حزب با بایدن از موضع او در قبال درگیری اسرائیل و فلسطین انتقاد کرده‌اند. یکی از آنها آلکساندریا اوکازیو کورتز است که اوایل ماه جاری میلادی از رویکرد این رئیس جمهور آمریکا به سبب عدم تصدیق حقوق فلسطینی‌ها و دادن این تلقی که فلسطینی‌ها تحریک کننده این چرخه خشونت بوده‌اند انتقاد و او را متهم به جانبداری از اشغالگران کرد.

روز دوشنبه بایدن و نتانیاهو در ضمن تشدید تنشها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها به بحث بر سر "حق اسرائیل برای دفاع از خود" پرداختند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1516658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =