سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد ۷۰ سال به بالا فعال شد/ برای ثبت‌نام کلیک کنید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد ۷۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۳۰ و قبل) فعال شد.

سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون salamat.gov.ir برای افراد ۷۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۳۰ و قبل) فعال شد.

 همه‌ی افراد می‌بایست ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کنند. طی چند روز بعد زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به ثبت‌نام کنندگان اطلاع داده می‌شود.

جعفرصادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آغاز ثبت نام واکسیناسیون سنین بالای ٧٠ سال گفت: یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت۷۰ تا ۷۴ سال کشور است که از امروز واکسیناسیون آنها با ثبت نام در سایت Salamat.gov.ir آغاز شد و باید توجه داشت که نوبت دهی واکسیناسیون به صورت هوشمند است و افراد باید کد ملی شماره تلفن را اعلام کنند و پس از ثبت نام پیامک زمان و محل واکسیناسیون ارسال خواهد شد.

برای ثبت‌نام کلیک کنید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیش از ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار دوز واکسن تزریق شده است و یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت بالای ٨٠ سال و ۹۳۰ هزار نفر جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال کشور است و بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال و نیمی از جمعیت بالای ۷۵ تا ٧٩ سال کشور واکسینه شده اند.

وی درباره اینکه چرا ٢٠ درصد سالمندان بالای ٨٠ سال واکسینه نشده‌اند، گفت: برخی سالمندان خود تمایل ندارند که برای واکسیناسیون مراجعه کنند اما نوبت واکسن آنها محفوظ است و هر زمان که افراد مراجعه کنند واکسن آنها تزریق خواهد شد، البته در روستاها واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تکمیل شده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش پایگاه های تجمیعی و مراکز واکسیناسیون خودرویی در کشور خبر داد و گفت: ۶۴۰ پایگاه واکسیناسیون تجمیعی در کشور راه اندازی شده است.

تبریزی با اشاره به تعداد مراکز واکسیناسیون تجمیعی در تهران بیان کرد: اکنون هفتاد و دو پایگاه واکسیناسیون تجمیعی در تهران داریم که تا پایان هفته تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز خواهد رسید.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همچنین ۱۲ مرکز واکسیناسیون خودرویی تزریق واکسن برای سالمندان را در نقاط مختلف کشور انجام می‌دهند. تا پایان هفته تعداد این مراکز واکسیناسیون به ۲۲ مورد خواهد رسید و ۲ هزار و ۵۷۰ تیم واکسیناسیون در شهرهای مختلف کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1517511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =