۰ نفر
۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

سرمایه گذاری گروه اقتصادی کرمان خودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری بورسی  کشور بر روی استارتاپ استادکار در قالب تفاهم نامه ای امضا شد.

هلدینگ چند رشته ای گروه اقتصادی کرمان خودرو و استادکار طی مذاکراتی که در سال 99 و در شرایط شیوع کرونا داشتند، تفاهم نامه ای را به امضا رساندند. بر اساس این تفاهم نامه، این گروه اقتصادی بر روی استادکار که رهبر استارتاپ های خدمات آنلاین به حساب می‌آید سرمایه گذاری میکند. 

این اولین بار است که در کشورمان یک صنعت مادر با سرمایه گذاری قابل توجهی به عرصه استارتاپ ها وارد میشود. با این اتفاق به نظر می رسد که صنایع بزرگ بورسی نیز آینده اقتصادی کشور را در حوزه تکنولوژی روشن می بینند.

در این مراسم محمدحسین اسلامیان رئیس هیئت مدیره استادکار با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه خدمات آنلاین گفت: «ما خوشحالیم که توانستیم اعتماد مجموعه پر قدرتی مثل گروه اقتصادی کرمان خودرو را جلب کنیم و پرچم سرمایه گذاری صنایع مادر در استارتاپ ها را برای آنها به جلو ببریم. ایمان داریم که  این دست مشارکت ها طی سال های آینده بیش از این اتفاق خواهد افتاد». 

اسلامیان ادامه داد:«امروز معنی استارتاپ ها از شرکت های کوچک تغییر کرده است. آنها بخش جدی از اقتصاد کشورند و توانسته اند ارزش خود را به سهامداران و سرمایه گذاران و جامعه ثابت کنند. استارتاپ ها بازدهی دارند، اشتغال زا هستند و تاثیرگذارند».

حضور هلدینگ چند رشته ای گروه اقتصادی کرمان خودرو در استارتاپ خدمات آنلاین «استادکار»

حامد شادکام مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو درخصوص جزییات این تفاهم نامه سرمایه‌گذاری گفت:«با توجه به پیشینه موفق ما در صنعت خودروسازی، تصمیم گرفتیم تا در حوزه استارتاپ ها نیز وارد شویم و آینده این حوزه را روشن می بینیم و مصمم هستیم تا آینده را به کمک تکنولوژی های جدید و شرکت های پیشرو در این حوزه تضمین کنیم». 

وی با بیان اینکه حضور صنایع بزرگ در استارتاپ ها از سال ها پیش در کشورهای توسعه یافته آغاز شد ادامه داد:« اکنون شاهد حضور چشمگیر کسب و کارهای تکنولوژی محور در بورس های بزرگ دنیا هستیم. حضور سهامی عام در شرکت های استارتاپی می تواند یکی از راه های اصلی به سمت پیشرفت اقتصادی کشور باشد و به نظر می رسد این اتفاق موج جدیدی از ورود شرکت های بورسی و اقتصادی بزرگ به حوزه استارتاپ ها راه بیندازد».

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518521