۴ نفر
۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
۷ ترفند برای رشد سریع موها

.

رشد سریع مو می‌تواند نشانه‌ای از سلامت فرد باشد. هم‌چنین در زیبایی چهره تاثیر به‌سزایی داشته و می‌تواند حالت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

اما همه از این نعمت برخوردار نیستند و رشد کند و ریزش مو افراد زیادی را آزار می‌دهد. پزشکان متخصص پوست و مو در کنار تولید کنندگان محصولات مراقبت از مو برای جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش مو تلاش زیادی می‌کنند، اما بعضی راهکارهای و ترفندهای خانگی هم به نوبه خود تاثیر مثبت زیادی در این مورد دارند.

در این مطلب به راهکارهای موثر در رشد سریع مو می‌پردازیم و ضمن آن به این موارد نیز اشاره خواهیم کرد:

  • ماسک‌های تقویتی و مواد مغذی مفید برای مو
  • سلامت مو و ترفندهای موثر در آن
  • روش صحیح شانه زدن و مراقبت‌های جانبی

با ما در مطالعه این نوشتار همراه شوید.

تاثیر تغذیه بر سلامت و رشد موها

موهای ما، قسمت زنده‌ای از بدن ما هستند که مانند سایر بخش‌های سلولی نیاز به مواد مغذی دارند. مواد لازم برای سالم ماندن و رشد کامل مو از پروتئین و مواد معدنی تا آب و ویتامین‌ها متغیر است. بسته به نوع تغذیه و سوخت و ساز بدن افراد، سلامت موها با هم فرق دارد. گرچه غیر از تغذیه، عوامل خارجی و ژنتیک هم در این مورد تاثیرگذارند.

علاوه بر همه نیازهای غذایی مو، نوشیدن آب کافی هم در رشد موها بسیار موثر است.

موها برای سلامتی و رشد کافی به چربی لازم هم نیاز دارند. گرچه این چربی بیش از آنکه به مصرف تغذیه موها برسد، صرف نرمی و قوام موها می‌شود.

به‌طورکلی کاهش رطوبت و چربی مو، مانع از رشد آن شده و هر تار را شکننده می‌کنند. مشکلی که مانع از رشد کامل مو شده و زمان کافی برای رشد و بلند شدن موها باقی نمی‌گذارد.

۷ ترفند برای رشد سریع موها

در این بخش شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که در رشد موها و پرپشت شدن آنها تاثیر دارد.

· استفاده از روغن و عصاره گیاهان تقویتی: گیاهان چه به‌صورت خوراکی و چه در قالب ماسک تقویتی برای موها مفیدند. در این میان موادی مانند عصاره آلوئه‌ورا و انواع روغن‌های تقویتی مو از قبیل زیتون و کرچک، سیاه دانه و نارگیل، تقویت‌کننده‌های بی‌نظیری به‌شمار می‌آیند. هر یک از این مواد را می‌توانید در فواصل زمانی مناسب مثلا هفتگی به‌شکل ماسک تقویتی روی موها قراد داده و به آن فرصت کافی برای جذب دهید. سپس به ملایمت و آب کافی و ولرم شستشو دهید. به‌یاد داشته باشید که آب گرم دشمن مو بوده و رشد آن را ضعیف می‌کند.

· استفاده از شامپوی مناسب

۷ ترفند برای رشد سریع موها

انتخاب شامپو حتما باید با توجه به نوع مو و میزان حساسیت آن به شوینده‌ها انتخاب شود. در غیر این‌صورت به خشکی و شکنندگی موها منجر شده و فرصت رشد به آنها نمی‌دهد.

شامپو ضد ریزش مو و شامپوهایی برای رشد سریع مو از نوع خوبش میتونه یکی از راههای جلوگیری و درمان ریزش مو و رشد سریع تر موهای شما باشد.

· خون‌رسانی با ماساژ: شاید اگر بگوئیم برای رشد سریع مو موها را نوازش کنید قدری تعجب کنید! اما ماساژ موها از آنجا که به خون‌رسانی پوست سر کمک می‌کند، در تغذیه موها موثر بوده و رشد آنها را سریع‌تر می‌کند.

· موها را کمتر و آرام‌تر شانه کنید: گرچه برس زدن به موها در سلامت آنها اثر خوبی دارد اما شانه زدن زیاد موجب خشکی و شکنندگی موها شده و آنها ضعیف می‌کند. هم‌چنین در صورتی‌که از شانه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید ایجاد جریان الکتریسیته ساکن و گره خوردن موها از کیفیت آنها کاسته و رشد آنها را متوقف می‌کند.

· نوک‌گیری یا کوتاهی دوره‌ای: تارهای مو پس از مدتی بلند شدن در بخش انتهایی با تراکم سلول‌های مرده مواجه می‌شوند. سلول‌هایی که تغذیه مناسب و آبرسانی کافی نداشته و به‌تدریج کهنه می‌شوند. کوتاه کردن نوک موها هر از گاهی تاثیر خوبی بر روی رشد سریع مو داشته و آن را سرزنده و تازه می‌کند.

· استفاده کمتر از مواد شیمیایی و دکلره‌ها: مواد شیمیایی که رنگ موها را از بین می‌برد، صاف کننده‌های غیرتقویتی و موادی از این قبیل در اثر بارها استفاده ریشه‌ها را ضعیف کرده و از رشد سریع مو پیشگیری می‌کند. تلاش کنید تاحدامکان از این مواد کمتر استفاده کنید یا فواصل زمانی بین استفاده را طولانی و بین وعده‌های از تقویت کننده‌ها استفاده نمایید.

· در آرایش موهای خود دقت کنید: بسته به اینکه ریشه موهای شما تاچه‌حد قوی باشد نوع ارایش و بستن موها با هم تفاوت دارد. برخی افراد علیرغم شینیون‌های سنگین و بستن محکم موها کمتر دچار ریزش یا شکنندگی موها می‌شوند. اما بعضی به دلایل مختلف نمی توانند موهای خود را زیاد تحریک کنند و بستن یا آرایش سنگین موها آنها را تحت تاثیر قرار داده و رشد سریع مو را کاهش می‌دهد.

کلام آخر در مورد رشد موها

در انتهای این مطلب کوتاه یاداور می‌شویم رشد سریع مو به عوامل گوناگونی از ژنتیک تا تغذیه افراد بستگی دارد. اما مراقبت های فیزیکی دقیق و مداوم در کنار داشتن تغذیه مناسب، عدم استفاده از مواد و وسایلی که به سلامت مو لطمه وارد مینمایند هم می تواند در این مورد اثرگذار باشد تاثیر شامپوی مناسب و محلول های رشد سریع مو هم به نوبه خود میتواند موثر باشد.

روشهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد علاوه بر رشد سریع تر موها، میتوانند برای جلوگیری از ریزش مو هم مفید باشند که خود مصداق علاج واقعه قبل از وقوع است.

اگر به سلامتی و رشد موهای خود علاقمندید باید تک‌تک این نکات را در نظر داشته و به‌ کار ببندید.

منبع: مومیا https://mummyashop.ir

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =