آغاز آموزش مجازی متولیان انتخابات در البرز

رئیس کمیته آموزش و تامین منابع انسانی انتخابات استان البرز از آموزش عوامل اجرایی، مجریان و متولیان انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «حسین رحمانیان» در نخستین جلسه آموزش اعضاء و مسئولان کمیته‌های آموزش انتخابات استان البرز گفت: این دوره آموزشی در چهار گروه بخشداران و فرمانداران (ستاد شهرستان)، عوامل اجرایی پای صندوق، کارشناسان رایانه و بازرسان تدارک دیده در ۲۰ عنوان دوره به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.


وی پیشرفت تکنولوژی و فناوری را یکی از عوامل بهبود شرایط و موثر در زمینه‌سازی برگزاری انتخابات الکترونیک دانست و افزود: با توجه به اینکه برخی عوامل اجرایی و مجریان و متولیان در هر دوره دستخوش تغییر می‌شوند، دوره‌های آموزشی برای این چهار گروه تدوین شده است.


رحمانیان کرونا و آموزش‌های مترتب بر شرایط شعب و وضعیت فعلی جامعه را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: در این رابطه نیز باید حساس باشیم. فرمانداری‌ها قطعا باید نکات آموزشی لازم را در قالب بنر و عکس و کلیپ و دوره آموزشی و...به عوامل اجرایی و رای دهندگان منتقل نمایند.

عضو ستاد انتخابات استان تصریح کرد: باید سعی کنیم مدل‌های آموزشی منطقه‌ای را از حالت یک طرفه و سخنرانی صرف به مدل آموزشی و کاربردی تغییر دهیم.

وی افزود: در خصوص تربیت مربیان نیز باید از کلاس‌های نظری و مونولوگ به مدل کارگاهی و دیالوگ گذر کنیم و با شبیه سازی شعبه اخذ رای،بنیه اجرایی و عملیاتی برگزارکنندگان انتخابات را تقویت کنیم‌.


مدیرکل برنامه‌ریزی‌،بودجه و تحول اداری  استانداری البرز ساختن موشن گرافیک و کلیپ‌های آموزشی از متن قانون و ترکیب شعبه اخذ رای و ابعاد مختلف انتخابات الکترونیک را از جمله راهکارها و ابزارها و امکانات پیش روی کمیته آموزش معرفی کرد و گفت: هماهنگی و همسویی با ستاد انتخابات کشور و وزارتخانه متبوع ضروری است اما برای تولید محتوا و آغاز کار معطل نمی‌مانیم و کار را شروع خواهیم کرد.


وی آموزش متولیان و مجریان انتخابات در صف و ستاد را از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب برای برگزاری یک انتخابات باشکوه و موفق اعلام کرد و ضمن اشاره به اهمیت آموزش‌ها در موفقیت یک سازمان و نقش سازمان‌های یادگیرنده در نظام اداری جهان امروز افزود: در همین راستا باوجود شیوع ویروس کرونا بازهم از برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب کلاس‌های آنلاین غافل نبوده‌ایم.


عضو ستاد انتخابات استان رئیس کمیته آموزش انتخابات استان تشکیل کمیته‌ای مستقل تحت عنوان کمیته آموزش انتخابات را حاصل تدبیر و تاکید مقام عالی دولت در استان  توصیف و اظهار کرد: مطالبه استاندار البرز از مدیران و متولیان و دست اندرکاران انتخابات، اهتمام جدی برای برگزاری انتخابات صحیح و پرشور با رعایت کامل بی طرفی مسئولان و با تکیه بر آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی موثر پیش از برگزاری انتخابات است.


حسین رحمانیان در پایان اظهار کرد: در شرایطی که همه بدخواهان نظام و کشور در صدد مأیوس کردن مردم و کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، هر که دل در گروی بالندگی میهن دارد باید در روشنگری و هشیاری مردم بکوشد.


در ادامه جلسه «محمد کردی» دبیر ستاد انتخابات استان نیز مشارکت حداکثری و حفظ سلامت شهروندان را اصلی ترین دغدغه استاندار برشمرد و گفت: به همین دلیل سعی کردیم اغلب جلسات را به صورت ویدیو کنفرانس برگزار کنیم.


مدیرکل سیاسی و انتخابات با توضیح شرایط انتخابات و وضعیت شیوع ویروس کرونا از افزایش تعداد شعب اخذ رای به خاطر کاهش تراکم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: در حوزه کرج انتخابات تمام مکانیزه است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1518949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =