عقب‌نشینی سندرز از تلاش برای ممانعت فروش تسلیحات آمریکا به اسرائیل

ایسنا نوشت:براساس گزارش منتشر شده، سناتور مستقل سرشناس آمریکایی از تلاش برای مسدود کردن فروش تسلیحاتی به اسرائیل به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار که از سوی دولت واشنگتن مجوز گرفته است، عقب‌نشینی کرد.

به نوشته ایندیپندنت، در جریان درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و فلسطین که در جریان آنها ۲۵۰ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل شهید شدند، برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکا از ایالت ورمونت که یکی از منتقدان برجسته دولت تل‌آویو محسوب می‌شود، تاکید کرد که ارائه کمک‌های نظامی آمریکا نباید نقض حقوق بشر را امکان پذیر کند و به همین منظور طرحی را ارائه کرد که این فروش گسترده تسلیحاتی به اسرائیل را مسدود می‌کرد.

سندرز هفته گذشته در بیانیه‌ای گفته بود: در حال حاضر هنگامی که بمب‌های ساخت آمریکا غزه را نابود می‌کند و جان زنان و کودکان را می‌گیرد، ما نمی‌توانیم بدون حتی بحث در کنگره به سادگی اجازه دهیم که این فروش عظیم تسلیحاتی انجام شود. معتقدم که آمریکا باید به رهبری آینده‌ای صلح آمیز و سعادتمند برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کمک کند. ما باید با دقت در این موضوع تامل کنیم که آیا این فروش تسلیحاتی به این امر کمک می‌کند یا به این درگیری دامن می‌زند.

اما روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که سناتور سندرز در حال حاضر از این طرح عقب‌نشینی کرده است. این روزنامه به نقل از یکی از معاونین سندرز گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا در حال حاضر این فروش تسلیحاتی را نهایی کرده و مشخص نیست که طرح سناتور سندرز در صورت تصویب می‌تواند مانع این فروش تسلیحاتی شود یا خیر.

سناتور سندرز یکی از دموکرات‌های ترقی‌خواه است که به درگیرِی‌های اخیر با خشم و به ادامه حمایت آمریکا از دولت تل‌آویو به ویژه نیروهای نظامی‌اش با ناامیدی و سرخوردگی واکنش نشان داده است. آمریکا همچنین مانع شورای امنیت از انتشار بیانیه‌ای برای محکوم کردن حملات هوایی اسرائیل علیه غزه شد.     

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهری IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    آمریکا تمام تسلیحات نظامی خودش هم بفرسته برای اسرائیل زورشان به نیروهای مقاومت نمیرسه برای اینکه مردم فلسطین دزد رفته خانه وسرزمبنشان باید با جان دل وخون دشمن دزد اسرائیلی بیندازند بیرون انشالله فلسطین پیروز اسرائیل نابود