رییس کل دادگستری مازندران: شهرداران شهرهای ساحلی از هنجارشکنی پیشگیری کنند

ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، نوشت: رئیس کل دادگستری مازندران گفت: جرائم علیه اموال اعم از انتقال مال غیر،فروش مال غیر،تخریب عمدی اموال منقول وغیرمنقول، تصرف عدوانی ومزاحمت ملکی فراوانی بسیاری در استان دارد و کاهش پرونده های این حوزه نیازمند پیگیری و سیاست های پیشگیرانه جدی است.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری  درجلسه ستاد پیشگیری استان با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی درحوزه کنترل اجتماعی، پیشگیری است اظهار کرد: نکته ای که توجه خاص به جرایم علیه اموال را ایجاب می‌کند،کثرت وقوع آنها است. سهولت در ارتکاب بسیاری از جرایم مالی در مقایسه با سایر جرایم و محسوس بودن منفعت حاصل از آنها، مجرمین را که  معمولا افراد حسابگری بوده و قبل از ارتکاب جرم منافع و مضار ناشی از آن را با هم مقایسه می کنند، بیشتر به ارتکاب این نوع جرم ترغیب می کند.

عالی ترین مقام قضایی استان، توهین، افترا و تهدید به قتل از بخش جرایم علیه اشخاص ونگهداری موادمخدر ورانندگی بدون پروانه را  نیز ازدیگر جرایم رشد یافته استان برشمرد وبرنقش پییشگیری وشناسایی مجموعه علت های وقوع این جرایم وتلاش درکاهش بروز آن تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان دربخش دیگری از سخنان خود، اعتیاد را ام الجرایم و ازمهم ترین جرایم و ریشه بسیاری ازجرم وآسیب های دیگر نام برد وبا تاکید بر بسیج همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری ومقابله موثر با مواد مخدر،از همه نهادها ی مسئول خواست دراین زمینه بسیج شوند.

اکبری افزود: علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته برای درمان معتادان، در حوزه‌های پیشگیری و مقابله با مواد مخدر نیز توسط همه دستگاه‌های استان اقدامات مناسبی صورت گرفته و دستگاه قضایی نیز در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد، مقابله با سوداگران مرگ و درمان معتادان، قاطعانه پای کار ایستاده است. 

رئیس کل دادگستری استان مازندران، جمع آوری وساماندهی معتادان متجاهر درمراکز ماده 16را مورد توجه قرارداد وگفت:امیدواریم با هماهنگی بین دستگاهها  معتاد وجرائم ناشی ازاعتیاد دراستان  نداشته باشیم. 

مقام ارشد دستگاه قضایی مازندران دربخش پایانی سخنان خود دریا و سواحل آن را موهبتی  الهی دانست وگفت: هرساله هموطنان بسیاری برای استفاده ازاین موهبت الهی به استان سفر می کنند و از هموطنانی که در سواحل و تفرجگاه ها حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود شئونات اسلامی را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان، حضور مشهود پلیس وگشت های آمران به معروف را در پیشگیری از هنجارشکنی و تامین امنیت اجتماعی بسیار مهم دانست و گفت: هموطنان عزیزدر نظر داشته باشند که پلیس بر اساس قانون و وظیفه ذاتی خود، با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد.

اکبری ازشهرداران شهرهای ساحلی نیز خواست درجهت پیشگیری ازهنجار شکنی وآموزش همگانی نسبت به ایجاد زیرساخت برای نصب بیلیورد وتلویزیون های شهری با مضامین ومحتواهای دینی، اخلاقی وفرهنگی  اقدام کنند.

231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =