۰ نفر
۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
چرا روند طلا و سکه افزایشی شد؟

مهر به نقل از رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت: افزایش اونس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز، دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر بوده است.

ابراهیم محمدولی در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: هر زمانی که نوسانی در قیمت طلا و سکه رخ می‌دهد، بازار به حالت رکود درمی‌آید و به دلیل کاهش تقاضا، خرید و فروش خاصی انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در حال حاضر اونس جهانی نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و به ۱۹۰۴ دلار و ۵۰ سنت رسیده است، همین موضوع باعث تغییر بازار ارز و افزایشی شدن نرخ‌ها در این بازار شده است.

وی ادامه داد: بنابراین این دو عامل اثر افزایشی روی نرخ طلا و سکه داشته است؛ به شکلی که یک مثقال طلای ۱۷ عیار را به ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار را به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسانده است.

دلایل افزایش قیمت سکه و طلا / پیش‌بینی روند قیمت‌ها

محمدولی افزود: همچنین نرخ هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون ۷۵۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ میلیون تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان شده است.

وی با بیان اینکه نرخ‌ها در بازار طلا و سکه افزایشی است، یادآور شد: افزایش اونس جهانی و نرخ دلار در بازار ارز دو عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی در مورد قیمت‌ها سخت است اما انتظار می‌رفت نرخ‌ها در بازار ارز کنترل شود تا اثر این کنترل قیمت روی طلا و سکه نیز خود را نشان دهد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1519947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =