رزمایش رعب‌آور آمریکا مردم عراق را ترساند/ بغداد سکوت کرد

ایرنا نوشت:صدای مکرر تیراندازی و آوای رعب آور آژیر خطر در سفارتخانه آمریکا ظهر امروز (شنبه) ساکنان غیر نظامی اطراف سفارت را در پایتخت عراق دچار وحشت کرد.

رسانه های عراقی گزارش داده اند که پایگاه نظامی آمریکا در داخل سفارخانه اش در بغداد، دست به رزمایش نظامی برای آزمایش سامانه دفاع موشکی زده است.

منابع امنیتی عراق به کانال خبری «صابرین نیوز» نزدیک به گروه های مقاومت عراقی گفته اند که پایگاه نظامی آمریکا در سفارتخانه این کشور در بغداد موسوم به «UNION 3» در جریان این مانور نظامی، از طریق سامانه موشکی  «C-RAM»(سیرام) یک پهپاد آزمایشی را سرنگون کرد.

به گفته این منبع، نیروهای آمریکایی دیروز (جمعه) نیز در پایگاه نظامی «ویکتوریا» در فرودگاه بین المللی بغداد دست به رزمایش مشابهی زده بودند.

این درحالی است که دولت عراق تاکنون نسبت به این رزمایش های نظامی امریکا در سفارتخانه این کشور و فرودگاه بغداد واکنش نشان نداده و سکوت کرده است.

برخی از رسانه های منتقد دولت از این سکوت بغداد به شدت انتقاد کرده و آن را مصداق بارز نقض حاکمیت ملی عراق توسط آمریکا دانسته اند.

در عین حال عده ای نیز انجام این رزمایش های نظامی را در سفارتخانه آمریکا و فرودگاه بغداد توسط آمریکایی ها را نشانه های شومی از نقشه های احتمالی واشنگتن برای هدف قرار دادن فرماندهان الحشد الشعبی و مقاومت اسلامی عراق دانسته اند.

این رزمایش نظامی تنها چند روز بعد از متهم شدن آمریکا به مشارکت در بازداشت «قاسم مصلح» فرمانده عملیات غرب الانبار در الحشد الشعبی صورت گرفته است.

 مانورهای نظامی آمریکا در بغداد به دلیل صدای بلند آژیر خطر و تیراندازی ناشی از سامانه موشکی سیرام، جوی از وحشت را در بین اهالی ساکن اطراف سفارت ایجاد می کند.

با وجود اعتراضات مکرر اهالی به این اقدامات رعب آور و وحشت افکنی سفارت آمریکا در بغداد، اما تاکنون دولت عراق در برابر آن هیچ موضعی اتخاذ نکرده و نسبت به آن سکوت کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    دلت خوشه !!! رعب آور ، نگو ترسیدم
  • منصور IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    ایران ایستاده تا اینطوری استقلالش به تاراج نره. ببینید آمریکا چطور داره با عراق مثل یه مستعمره رفتار میکنه و دولت هم جرات نداره چیزی بش بگه
  • امیرعبدالرضایی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    با آدمهای ترسو نمیشه کشتی سوارشد. اعراب همیشه از قدرت بی بهره واز وجود قدرت هراسانند.
  • مهدی IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام تازمانی که سکوت کنند همین است وبدتر
  • سربازوطن IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    حتماترسیده آمریکاجنایتکار جیرش رو قطع کنه
  • Benhosensjak IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    چقدر دنیا گل و بلبل شده که آمریکا بنام دادن دموکراسی و آزادی بیست سال کشوری را اشغال میکند و تروریست می سازد و به جان ملت می اندازد و هزاران جنایت و غارت و چپاول .آنهم بدون خبر و بدون اجازه از صاحبان کشور درست در دل شهر وسط خانه های مردم مانور نظامی انجام میدهد .و در داخل کشورمان هم قشری غرب گدا و بزدل .هراسناک میشوند و کامنت میزنند که چرا دولت این همه سال با کشورهای دیگر که هر کاری در آن آزاد است .دشمنی و کینه ورزی میکند ؟؟؟
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    از دولت الکاظمی انتظاری غیر از این نیست