۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۴

واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه الجزیره در گزارشی درباره واکنش مردم و گروههای مصری به سخنان رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد مصریها هیچ اهتمامی به این سخنان نشان ندادند و حتی همزمان با سخنان اوباما، در شورای عالی نیروهای مسلح مصر کنفرانس مهمی در حال برگزاری بود.

عبدالفتاح فاید مدیر دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قاهره در خصوص واکنش مردم مصر به سخنان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و تاکید وی بر ضرورت حمایت از مصر و تونس پس از انقلابهای اخیر گفت : در حقیقت سخنرانی باراک اوباما مورد توجه قرار نگرفت، هیچ توجهی حتی از سوی مردم مصر به این سخنان نشد و حتی نخبگان سیاسی مصر هم به این سخنان اهتمام نشان ندادند. در حالی که انتظار می رفت به این سخنان توجه نشان دهند، شاید دلیل بی توجهی جامعه مصر به سخنان اوباما، سرگرم بودن آنها به اوضاع نابسامان امنیتی یا هرج و مرج امنیتی در کشورشان و محاکمه سران رژیم سابق و خبرهای مربوط به احتمال عفو یا آزادی برخی از آنها باشد که همه مصریها اخبار آن را دنبال می کنند که شاید یکی از دلایل بی توجهی مصریها به این سخنرانی باشد. مدیر دفتر الجزیره در قاهره اظهار داشت : همزمان با سخنرانی اوباما، کنفرانس مهمی در شورای عالی نیروهای مسلح مصر برای اعلام قانون فعالیت سیاسی برگزار شد .

شاید بی اعتنایی مصریها به سخنان اوباما را از این منظر نگاه کنیم که مصریها و انقلاب بیست و پنجم ژانویه شاید اثبات کرده باشند که نمی توان بر هیچ قدرت داخلی یا خارجی برای ایجاد تغییر مطلوب اعتماد کرد، شاید یکی دیگر از دلایل بی اعتنایی مصریها به سخنان ا وباما، این باشد که آنها از تغییر سیاست آمریکا در خصوص منطقه ناامید هستند. عبدالفتاح فاید افزود : اوباما رژیمهای دیکتاتوری منطقه را دیوار برلین توصیف کرد که فرو خواهد پاشید در حالی که تا همین چندی پیش از این رژیمها حمایت می کرد.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =