پازوکی: کاندیداها بگویند برنامه‌شان برای تصویب FATF چیست

یک کارشناس اقتصادی با بیان این‌که کاندیداها بهتر است بگویند برنامه‌شان برای تصویب FATF که در حال حاضر به مهمترین گره اقتصاد ایران تبدیل شده چیست، گفت: تا زمانی که به FATF نپیوندیم، هیچ بانکی حاضر به همکاری با ما نیست و سیستم بانکی‌ کشور همچنان گرفتار باقی می‌ماند و کاری پیش نخواهد رفت.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که آیا این وعده‌ها ناشی از گزارش های اخیر مبنی بر بهبود شرایط فروش نفت است، اظهار داشت: اگرفروش نفت هم بهبود پیدا کند، طبق پیش بینی بودجه ۳۴۲ هزار میلیارد تومان هزینه برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: رقمی که امسال برای استفاده از منابع حاصل از فروش نفت در بودجه پیش بینی شده، از ابتدای انقلاب تاکنون دربودجه سابقه نداشته است.

پازوکی: کاندیداها بگویند برنامه‌شان برای تصویب FATF چیست

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: هزینه های دولت امسال در بودجه بسیار سنگین است. هم اکنون ۱۰۰ درصد منابع صندوق لشگری و ۸۰ درصد منابع صندوق کشوری ررا دولت تامین می کند؛ صندوق هایی که وضعیت مناسبی هم ندارند.

پازوکی خاطرنشان کرد: در کنار این اتفاق ها مجلس هم با افزایش هزینه های جاری در مجموعه خود و برخی بخش ها موجب شد تا هزینه های دولت افزایش یابد.

مشروح اظهارات مهدی پازوکی را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =