مواد اولیه واکسن‌ها در داخل تولید می‌شود

مهر نوشت: رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه قرار است که شرکتهای دانش بنیان مواد اولیه واکسن کرونا را به تولید برسانند، گفت: شرکتها و نوع مواد اولیه برای تولید در داخل مشخص شده اند.

دکتر مصطفی قانعی در خصوص تولید مواد اولیه واکسن کرونا توسط محققان کشور گفت: در حال حاضر مشخص شده که چه مواد اولیه ای برای تولید واکسن ها لازم است.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه همچنین ما در معاونت علمی و فناوری، شرکتهای دانش بنیان را برای تولید مواد اولیه واکسن مشخص کردیم، بیان کرد: از سوی دیگر یک کار مشترکی با بنیاد برکت در خصوص حمایت از تولید کنندگان مواد اولیه واکسن انجام دادیم.

به گفته قانعی اگر مواد اولیه را تولید نکنیم قطعا برای تولید واکسن به مشکل بر می خوریم که این کار در حال انجام است.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه با تولید مواد اولیه، هزینه تولید واکسن کاهش پیدا می کند و این باعث می شود واکسن با قیمت مناسب تری به دست مردم برسد، خاطر نشان کرد: همچنین تولید مواد اولیه باعث می شود مطمئن باشیم که واکسن به موقع تولید می شود و از سوی دیگر کمبود مواد اولیه باعث پیشگیری از تولید نخواهد شد.

وی در خصوص اینکه چند نوع مواد اولیه برای تولید واکسن کرونا نیاز است، بیان کرد: ۴ نوع از مواد اولیه واکسن کرونا خیلی مهم هستند ولی چندین نوع ماده مبتنی بر پلتفرم های واکسن نیاز است که در حال برنامه ریزی برای تولید آنها هستیم.

قانعی با تاکید بر اینکه برای تولید همه انواع مواد اولیه واکسن کرونا در کشور برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: برای تولید مواد اولیه هر یک از واکسن های مبتنی بر ویروس غیرفعال، پروتئین، حامل های ویروس و ...برنامه ریزی شده و هر یک از اینها به صورت جداگانه صرفه جویی های ارزی زیادی برای کشور خواهند داشت.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =