تردد بین استانی از ۱۲ تا ۱۷خرداد ممنوع است

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: از روز چهارشنبه ۱۲ تا روز دوشنبه ۱۷خرداد تردد بین استانی ممنوع است و این محدودیت صرف نظر از رنگ‌بندی شهرها اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  از قزوین؛ فرهاد ذاکری منش، رئیس پلیس راه استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد گفت: رویکرد ما در اعمال قانون فقط نظم بخشی و هدایت مردم به رعایت مقررات است و امیدواریم در پیشگیری از حوادث نیز با با فرهنگ سازی مستمر به نتایج خوبی برسیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: با اقدامات انجام شده در یک حلقه زنجیره ای متصل به هم با کمک دستگاههای مختلف از جمله راهداری، پلیس راه، رسانه ها و همکاری مردم شاهد کاهش سوانح جاده ای بودیم.

ذاکری منش اظهارکرد:در سال گذشته در سوانح فوتی با کاهش ۱۰.۶۱درصدی و در سوانح جرحی با کاهش ۱۹.۸۷درصدی مواجه شدیم.

او گفت: همچنین سوانح خسارتی در استان ۳۱.۵۷درصد کاهش داشته که در مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی شاهد کاهش ۲۸.۹۲ درصدی هستیم.

ذاکری منش با اشاره به حجم تردد بالای خودروها در محورهای مواصلاتی استان قزوین یادآورشد: در فروردین ماه سال قبل  ۱۲ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۱۵  تردد و امسال در فروردین  ۲۱ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۸۹ خودرو تردد کردند که ۹ میلیون تردد بیشتر شد و با افزایش ۷۴درصدی در این بخش مواجه شدیم.

او اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال با کاهش ۴ درصدی تردد مواجه شدیم و تعداد  ۸۵۹هزار دستگاه کمتر تردد کردند.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: در مجموع میانگین دو ماهه امسال با افزایش ۲۶درصدی تردد خودروها مواجه بودیم و در این میان هر چقدر تردد بیشتر شود با کاهش سوانح و بالعکس هرگاه تردد کمتر شود با افزایش سوانح و رفتارهای مخاطره آمیز مواجه می شویم.

او گفت: ۴۶درصد تصادف در آزادراهها رخ می دهد و عللی چون دنده عقب رفتن، پیاده شدن برای رفع نقص فنی خودرو و سرعت بالا در بروز حوادث موثر بوده است.

ذاکری منش یادآورشد: ۹۵درصد مقصران سوانح را مردان سنین ۲۵ تا ۳۴سال تشکیل می دهند و بیشترین نوع وسیله نقلیه که دچار سانحه می شوند را سواری با ۵۵درصد تشکیل می دهد و ۳۰کیلومتری مبادی ورودی و خروجی شهرها هم محل وقوع سوانح گزارش شده است.

او گفت: همچنین سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و خواب آلودگی از دیگر علل بروز سوانح جاده ای در استان قزوین بوده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین در ادامه بیان کرد: با رویکرد پلیس به سمت هوشمند شدن اخیرا از حضور فیزیکی پلیس در جاده ها و نیز صدور قبوض کاغذی جریمه کاسته شده و با استفاده از تجهیزات مدرن و به روز و پیشرفته و با نصب ۲۶دوربین همه محورها کنترل شده و جریمه ها نیز به صورت الکترونیکی اعمال شده و با پیامک اعلام می شود.

او بیان کرد: گشت های پلیس راه به GPS مجهز شده و همه فعالیتها و رفتار و ماموریت پلیس هم کنترل و رصد می شود و شماره گذاری و ترخیص خودرو نیز اینترنتی است.

ذاکری منش در ادامه اظهارداشت: با راه اندازی سامانه سپهتن همه رفتارهای ترافیکی رانندگان اتوبوس کنترل و رصد شده و در صورت بروز هر گونه تخلف موارد در پاسگاههای مسیر اعلام شده و با این کار از رفتارهای سلیقه ای پلیس و نیز رفتارهای پر خطر رانندگان جلوگیری شده است.

ذاکری منش با اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات پیش رو گفت: از روز چهارشنبه ۱۲ تا روز دوشنبه ۱۷خرداد تردد بین استانی ممنوع است و این محدودیت صرف نظر از رنگ بندی شهرها اعمال می شود و در صورت تردد در شهرها قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی ۵۰۰هزار تومان جریمه گرفته می شود.

او بیان کرد: در شرایط کرونایی برای افرادی که به ناچار و برای درمان و یا فعالیت تولیدی نیازمند تردد بودند بیش از یک هزار فقره مجوز تردد بین استانی توسط پلیس راه صادر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =