افزایش غلظت «ازن» و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پایتخت

ایسنا نوشت: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت آلاینده «ازن» و برقراری شرایط ناسالم هوا برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۱۴ خرداد ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا،  صبح امروز (۱۴ خرداد ماه) در برخی مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز تا حدودی بر تندی باد افزوده خواهد شد و با حاکمیت آسمان صاف و افزایش دما، عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» مهیا خواهد شد و به تبع آن در برخی ساعات بعدازظهر احتمال کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق دور از انتظار نخواهد بود. شرایط نسبتا ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت را به دنبال خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز فردا (۱۵ خرداد ماه) و گاهی وزش باد مؤثر انتظار می‌رود با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد. طی روز نیز وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت.

با استمرار وزش باد مؤثر و وضعیت نسبتا ناپایدار جوی تا ساعات پایانی فردا (۱۵ خرداد ماه) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۱ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1521880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =