هشدار درباره ترورهای سیاسی در اسرائیل/بنت تهدید شد

ایسنا نوشت: در پی انتشار اخباری از تهدید رئیس حزب "یمینا"، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) عصر شنبه، نسبت به ترورهای سیاسی هشدار داد.

به گزارش روسیا الیوم، پیام هشدارآمیز ناداو آرگامان، رئیس شاباک، استثنایی و در نوع خود بی‌سابقه است.

این پیام یک روز پس از حمایت اعضای کنست(پارلمان اسرائیل) از ائتلاف مخالف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل موسم به "اردوگاه تغییر" صادر شد.

وی افزود: این بحث‌ها ممکن است در میان گروه‌های خاصی یا در بین افراد اینطور تفسیر شود که اجازه فعالیت‌های خشونت آمیز و غیرقانونی را دارند که حتی ممکن است جان افراد را تهدید کند.

آرگامان گفت، علاوه بر مسئولیت‌های تحمیل شده به شاباک و سایر نهادهای مجری قانون، این روزها مسئولیت سنگینی بر عهده منتخبان مردم از تمام طیف‌های سیاسی، چهره‌های دینی، معلمان و همه شهروندان اسرائیلی است.

وی افزود: مسئولیت آرام سازی و مهار بحث‌ها به عهده همه ماست.

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل در واکنش به اظهارات آرگامان، در حساب توییتر خود نوشت: به نظر می‌رسد ما از رخدادهای گذشته درس‌های لازم را نیاموخته‌ایم.

این درحالی است که رسانه‌های عبری روز شنبه فاش کردند نفتالی بنت، رهبر حزب اسرائیلی "یمینا" و نخست وزیر احتمالی تهدید به مرگ شده است.

کانال هفت تلویزیون اسرائیل گزارش داد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل تهدیدهایی را علیه بنت رصد کرده‌اند و آنها این تهدیدات را جدی می‌گیرند.

این منابع تاکید کردند که وی از طریق شبکه‌های اجتماعی با تهدیدهای بسیاری مواجه شده است.

یائیر لاپید،  رئیس حزب "آینده‌ای هست" روز چهارشنبه از توافق تشکیل دولت چرخشی میان خود و نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا به مدت دو سال خبر داد.

اخیرا موجی از خشونت کلامی علیه رهبران راستگرای اسرائیلی که پیوستن خود به دولت جدید را اعلام کردند در شبکه های اجتماعی افزایش یافته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =