بیانیه وزارت خارجه فلسطین در واکنش به تحرکات اخیر نتانیاهو

ایرنا نوشت:وزرات خارجه فلسطین روز یکشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به تداوم تعرض رژیم‌صهیونیستی به مسجدالاقصی و اهالی قدس اشغالی، اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم با ملتهب کردن اوضاع قدس برای ماندن در قدرت تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: نتانیاهو تلاش می کند، از طریق تشدید تنش‌ها در قدس و تعرض به مقدسات و شهروندان فلسطینی، تشکیل آنچه کابینه تغییر در رژیم صهیونیستی خوانده شده را به شکست بکشاند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین در خصوص تشدید تعرض رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و پیامدهای آن در عرصه سیاسی هشدار داده است.   

این بیانیه می افزاید: نتانیاهو تصور می‌کند که با متشنج کردن اوضاع در قدس می‌تواند راه را بر روی کابینه آتی اسرائیل ببندد؛ زیرا می‌داند که تنش در قدس با پاسخ قوی به آن در سایر سرزمین‌های فلسطینی و منطقه همراه خواهد بود.

وزارت خارجه فلسطین همچنین نسبت به شکست تلاش های جامعه جهانی برای تثبیت آتش بس و توقف تجاوزات و تعرضات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هشدار داده است.

اراضی اشغالی فلسطینی طی هفته‌های اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است. در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی‌ها و درگیری‌های بسیاری روی داده است.

در پی حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار دادند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =